اعطای گواهی مدیریت سبز به مراکز اداری - آموزشی منطقه ۲

شهرداری منطقه۲ در راستای اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند)،برای نخستین بار گواهی مدیریت سبز به دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی اعطا می کند

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علی اکبر کریمی پور، معاون امور شهری و محیط زیست منطقه  با اعلام این خبر گفت:  به دنبال اجرای طرح کاپ  از سوی شهرداری تهران  همچنین براساس ماده برابر ماده ۳۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی  مبنی بر الزام  دستگاه های اداری جهت تحویل پسماندها به صورت تفکیک شده به شهرداری، مدیریت شهری منطقه۲ به دنبال جلب مشارکت و همکاری تمامی دستگاه های اداری و آموزشی در اجرای این طرح است.
او با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی این برنامه در منطقه۲ افزود: در این خصوص با انعقاد تفاهم نامه با مراکز اداری و آموزشی ، پس از ارائه آموزش به پرسنل و تجهیز مراکز به مخازن تفکیک پسماند، اقدامات ارزیابی و ممیزی براساس شاخص های مدیریت پسماند انجام می شود.
کریمی پور افزود: براساس ممیزی صورت گرفته گواهی مدیریت پسماند با درجه بندی متوسط ، خوب ، عالی به این مراکز  اعطا  می شود.
او با بیان اینکه اداره پسماند منطقه تلاش دارد  تا نسبت به پوشش تمامی مراکز اداری- آموزشی منطقه تا پایان سال اقدام کند افزود:  در گام نخست وزارت رفاه ، کار و تعاون اجتماعی به عنوان نخستین دستگاه دولتی با عقد تفاهم نامه با شهرداری منطقه ۲ به طرح کاپ پیوست.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در پایان گفت: با اجرای طرح کاپ و مشارکت سایر نهادها و دستگاه ها فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا  به عنوان یکی از راهکارهای موثر در حفاظت از محیط زیست در بین شهروندان نهادینه شود.
 

۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 3053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =