پروتکل های بهداشتی در ایام محرم روی کاغذ می ماند

شهر: عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: نوشتن پروتکل برای عزاداری ایام تنها روی کاغذ می ماند و عملا جز چند مسجد و هیأت که دوربین صدا و سیما در آنجا نصب شده امکان رعایت پروتکل بهداشتی وجود نخواهد داشت.

حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: اجرای پروتکل های بهداشتی در ایام محرم برای عزاداران خیلی قابل اجرا نیست. می توان پروتکل نوشت اما این پروتکل ها روی کاغذ می ماند و اجرایی نمی شود.

خلیل آبادی گفت: تنها راه این است که مردم از خانه خارج نشوند و محرم امسال را به صورت مجازی برگزار کنند. از راه اندازی هیأت و تجمع باید خودداری شود. امکان رعایت پروتکل در همه جا وجود ندارد. شاید چند مسجد و هیأت که دوربین های صدا و سیما در آنجا نصب شده اجرای پروتکل را نشان دهد اما در همه به هیچ وجه نمی توان پروتکل ها را رعایت کرد.

او پیشنهاد کرد: اگر عده ای اصرار زیادی به برگزاری مراسم دارند حداقل بهتر است در فضای باز برگزار کنند و مأموران بهداشتی نیز دائما نظارت داشته باشند که پروتکل ها حفظ شود. به این ترتیب باید سایر دستگاه ها هم به کمک شهرداری بیایند.

خلیل آبادی گفت: کسانی که به امام حسین وترویج افکار او در جهان اعتقاد دارند قطعا هیچ علاقه ای ندارند که باعث بیماری و آزار دیگران شوند.

او در پاسخ به سوالی درباره پیشنهادهای مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر مبنی بر جریمه مردم در صورت نداشتن ماسک یا تعطیلی کار کسبه ای که پروتکل ها را رعایت نمی کنند نیز گفت: برخورد قهری نمی تواند مشکلات را حل کند. در حال حاضر اغلب مردم رعایت می کنند و کار فرهنگی می تواند تأثیر بیشتری داشته باشد. باید مسأله را برای مردم خوب بیان کرد. رسانه ها و گروه های مرجع باید مردم را از مخاطرات این بیماری و رعایت نکردن پروتکل ها آگاه کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: در ادارات و اماکن دولتی می توان از این برخورد های قهری استفاده کرد، به طور مثال کارمندان را بدون ماسک راه ندهند اما باید مواد ضدعفونی کننده و ... در دسترس باشد تا برای همه قابل استفاده باشد.

او همچنین گفت: بحث هایی مثل نذر ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ایام محرم نیز اقدامات فرهنگی مناسبی است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 3083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =