نفوذ جریانات شمالی دمای هوا در استان‌های شمالی را کاهش می‌دهد

براساس آخرین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی دما در نوار شمالی کشور از دوشنبه تا چهارشنبه حدود ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

به گزارش شهر ، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، شمال و ارتفاعات هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از فردا نیز با نفوذ جریانات شمالی برای استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و به‌تدریج شمال شرق کشور و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کرمان، شرق فارس، شمال و ارتفاعات هرمزگان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می شود. این شرایط سه‌شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان نیز رخ خواهد داد.

فردا شدت بارش در سواحل دریای خزر خواهد بود، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات البرز و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شرق فارس، ارتفاعات و شمال هرمزگان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر ،از دوشنبه تا چهارشنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور حدود ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین از دوشنبه تا پایان هفته جاری برای نواحی شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت سه‌شنبه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود و از فردا تا پایان هفته، شرق و مرکز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 3107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =