نشست هم اندیشی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

در نشستی که با حضور "صفا صبوری دیلمی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و سردار "محمدحسین حمیدی" رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، زمینه های همکاری بیشتر در مورد ارتقای فرهنگ انسان محوری در فضاهای شهری پایتخت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از  پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این نشست که جمعی از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز حضور داشتند، ضمن ارائه گزارشی از آخرین دستاوردهای طرح 500 کیلومتری بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه، راهکارهای گسترش همکاری ها در خصوص اقدامات عمرانی مدیریت شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 صبوری در بخشی از این نشست با بیان آنکه تهران برای ایجاد فرصت مکث و کاهش هیجان های منفی زندگی شهری نیازمند پیاده روهایی مناسب برای همه شهروندان است، افزود: ارجحیت بخشیدن به انسان محوری در مقابل خودرومحوری، نه فقط به معنای انتخاب مدهای حمل و نقلی پاک برای شهر تهران و گسترش قلمروی عمومی شهروندان بلکه به مثابه برگزیدن سبکی متفاوت از زندگی شهری است. 
او با تاکید بر اینکه تلاش برای تغییر سبک زندگی شهروندان و جلوگیری از غلبه بیشتر خودرو بر فضاهای شهری پایتخت نیازمند هم اندیشی و همکاری نزدیک تمام نهادهای ذیربط است، یادآور شد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از طرح ایده های اثرگذار در این زمینه استقبال می کند.
لازم به ذکر است هم اکنون 70 معبر به طول 80 کیلومتر در سطح مناطق 22گانه شهر تهران، در حال بهسازی مسیر پیاده رو و احداث مسیر دوچرخه است.پیش بینی می شود تا پایان مردادماه امسال 60 کیلومتر مسیر پیاده رو بهسازی شده به همراه مسیر دوچرخه تحویل شهروندان شود.
 

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 3125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =