۹۰ درصد جمعیت استان تهران، شهرنشین هستند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: امروزه شاهد رشد سریع شهرها هستیم؛ بر این اساس در استان تهران ۹۰ درصد جمعیت شهرنشین و در استان‌های دیگر این آمار به ۷۵ درصد می رسد.

به گزارش شهر، علیرضا طاهری نسب ،مدیرکل امور شهری استانداری تهران ،روز دوشنبه در جلسه تکریم و معارفه شهردار اوشان، فشم، میگون بیان گفت: مدیریت درآمد و ایجاد منابع درآمدی پایدار، مدیریت هزینه و حذف هزینه‌های غیر ضروری، همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام پیش از آغاز طرح های جدید، باید از اولویت‌های مدیریت شهری قرار بگیرد.

او ادامه افزود: تقویت مدیریت نظارت نیز از شاخص هایی است که شهرداران باید توجه لازم به آن را داشته باشند؛ این بخش نباید محدود کننده امور شهری شود، بلکه باید تسهیل کننده باشد.
 او اضافه کرد: باید به سمت شهر هوشمند در حرکت باشیم و هوشمندسازی شهرها از اولویت مدیران باشد که توسعه پایدار در گرو تحقق این مهم است.

مدیرکل امور شهری استانداری تهران با اشاره به برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانسی افزود: گرچه ویروس کرونا یک تهدید و بحران به شمار می‌آید اما بهترین فرصت برای مدیران بود تا هوشمندسازی را تقویت کنند.

طاهری نسب افزود: مدیران شهری باید اهتمام لازم در راستای افزایش تعلق خاطر و هویت شهری در بین شهروندان را داشته باشند و تحقق این مهم می طلبد مشارکت مردم را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

براساس این گزارش، پیش از این "کامیار شعبانی" به عنوان سرپرست این شهرداری فعالیت داشت. "رضا ریاحی" نیز خدمت به عنوان فرماندار قرچک، بخشدار مرکزی ری و معاون عمرانی فرمانداری ری را در کارنامه کاری خود دارد.

اوشان، فشم، میگون از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 3156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =