اولین هایپرمارکت پسماندخشک کشور در منطقه ۱۹ افتتاح شد

اولین هایپرمارکت پسماند خشک در منطقه ۱۹ امروز با حضور عضو شورای اسلامی اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، شهردار منطقه و رئیس آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم آرش میلانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ایجاد این هایپرمارکت را اقدام ارزشمندی در زمینه مدیریت جامع پسماند دانست و گفت: ۴۰ درصد پسماندهای تولیدی شهروندان را پسماندهای خشک تشکیل می دهد که با توجه به پیامدهای منفی زیست محیطی آن ها تلاش شهرداری تهران در برنامه سوم توسعه شهری، تفکیک از مبدأ با هدف تسریع در فرایند بازیافت و افزایش تفکیک پسماندهای بهداشتی بوده است.

در این راستا نیز اجرای اقدامات مؤثر این چنینی برای افزایش تفکیک بهداشتی پسماندها جمله طرح کاپ و راه اندازی هایپرمارکت پسماند خشک در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه نیز صدرالدین علی پور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری را در دوره جدید کاهش پسماند و دفن آن با هدف افزایش تفکیک اعلام کرد و راه اندازی هایپرمارکت را نیز یکی از خدمات ارزشمند و مکانیزم های تشویقی در این منطقه دانست.

علی توکلی شهردار منطقه نیز تولید پسماندهای خشک در کشور را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: این هایپرمارکت که با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده قطعاً اتفاق خوبی برای شهروندان منطقه ۱۹ و مناطق همجوار خواهد بود.

او افزود: در این هایپر امکان دریافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی شهروندان نیز فراهم شده است، ضمن اینکه به منظور کاهش تولید پلاستیک، اقلام خریداری شده با کیسه های پارچه ای به شهروندان تحویل می شود.

در بخش دیگری از این مراسم هادی حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ نیز آموزش شهروندان را پایه اصلی فرهنگ سازی در جامعه دانست و درخصوص ارائه آموزش های لازم درخصوص تفکیک پسماند به شهروندان اعلام آمادگی کرد.

او به قابلیت های شبکه دانش آموزی شاد برای نشر فیلم ها و تبلیغات آموزشی تفکیک پسماند اشاره و بیان کرد: این شبکه در دسترس دانش آموزان و اولیاء آن ها قرار دارد و  از طریق آن می توانند آموزش های لازم را در زمینه این موضوع دریافت کرده و تبلیغات را ملاحظه کنند.

در این مراسم که با اهدای تندیس طرح کاپ به عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه همراه بود، کارشناس اداره مدیریت پسماند منطقه نیز به ارائه توضیحاتی درخصوص روند اجرای طرح کاپ در منطقه و فعالیتهای انجام شده در زمینه تفکیک پسماند پرداخت.

براساس این گزارش نخستین هایپرمارکت پسماند خشک کشور جنب پایانه اتوبوسرانی شهید سروری منطقه ۱۹ که محلی پرتردد است، راه اندازی شده و در آن پسماندهای خشک شهروندان از جمله دورریختنی های پلاستیکی، شیشه، الکترونیکی، فلزی و ...  براساس قیمت های مصوب سازمان پسماند شهر تهران خریداری و معادل آن نیز کالاهای مورد نیاز شهروندان از جمله اقلام خوراکی به آن ها تحویل می شود.

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 3161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 0
      بسیار خوب و کار بسیار ارزشمندی است ازاینکه شهرداری تهران و در راس شورای شهر زحمت زیادی کشیده اند تا از بار سختی جابحایی پسماندها کم شود