انجام مطالعات اولیه برای عرضه دارایی‌های «شهرآفتاب» در بورس

به دنبال تلاش برای جذب سرمایه، به نظر مثبت شهردار تهران، مطالعات اولیه برای ورود شهرآفتاب و برخی شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران به بازار سرمایه در حال انجام است.

محمدرئوف قادری، مدیرعامل مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت، با بیان اینکه نمایشگاه شهرآفتاب و برخی شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران دارای مزیت‌های زیادی است، اظهار کرد: این مزیت‌ها سبب می‌شود در صورت ورود به بازار سرمایه، در جذب سرمایه‌گذار و اشتغال و درآمد پایدار نقش مهمی برای شهرداری تهران داشته باشد.

او فرصت عرضه سهام نمایشگاه شهر آفتاب و سایر شرکت‌های شهرداری در بورس را سبب ارزش افزوده در حوزه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: در صورت تحقق سه استراتژی شهر آفتاب یعنی؛ انتقال نمایشگاه‌های بزرگ به این مجموعه، تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری و همینطور ایجاد هتل و مجموعه‌های تفریحی، آینده درخشان و توسعه یافتگی برای شهر آفتاب ایجاد خواهد شد.   

مدیرعامل مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب، از انجام کارهای مطالعاتی ورود شهر آفتاب به بورس خبر داد و گفت: پس از دریافت نظرات شهردار تهران، موضوع عرضه سهام در بازار سرمایه به صورت لایحه به شورای شهر تهران ارایه خواهد شد.

قادری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب از آغاز دوره مدیریت جدید شهری را جذب سرمایه عنوان کرد و توضیح داد: به دنبال تلاش برای جذب سرمایه، پس از انجام مطالعات و بنا به نظر مثبت شهردار تهران، مشخص شد نمایشگاه شهر آفتاب و تعدادی از شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران زمینه ورود به بازار سرمایه را دارند. بورس یکی از بازارهای خوب برای جذب سرمایه است و می‌تواند فرصت خوبی برای شهرداری تهران به منظور استفاده از سرمایه‌های شهروندان در توسعه شهر باشد.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب، به دو منبع درآمدی این نمایشگاه پس از تحقق سه استراژی اشاره کرد و افزود: نخست درآمد حاصل از ارزش افزوده‌ ایجاد بزرگترین پروژه نمایشگاه خاورمیانه است و دوم درآمد حاصل از برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در شهر آفتاب است. به طور قطع در این بخش درآمد پایدار و قابل قبولی به دست خواهد آمد که به توسعه شهر کمک می‌کند. 

سال 1398 بود که مسعود سریع‌القلم، مدیرعامل وقت شرکت فروشگاهی شهروند، از انجام کارهای اولیه برای عرضه 10 درصد از ارزش این فروشگاه به بورس خبر داده بود اما به تازگی برخی اعضای شورای شهر تهران بر ورود شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران به بازار سرمایه پافشاری می‌کنند تا به گفته آنان، درآمد پایدار نصیب این نهاد شود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =