آغازحادثه ناشی از اتصالی برق کولر بوده است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه اتصال برق کولر آبی در حیاط کلینیک سینا مهر عامل اولیه بروز این حادثه دلخراش بوده است، گفت:بهره‌برداران باید پاسخگوی خسارت‌های جانی و مالی باشند.

به گزارش شهر، عضو کمیسیون بهداشت مجلس علت آغاز حادثه کلینیک سینای اطهر را ناشی از اتصالی برق کولر موجود در سقف کاذب پارکینگ مجموعه اعلام کرده که منجر به آتش سوزی کولر و فروریختن سقف کاذب شده است.

میرمحمدی میبدی اتصالی برق کولر موجود در سقف کاذب پارکینگ مجموعه علت حادثه اعلام شده که منجر به آتش سوزی کولر و فروریختن سقف کاذب شده است. در اثر این ریزش مواد الکلی و اشتعالزای موجود در زیر آن محل آتش گرفته و نهایتاً به دو عدد از کپسول‌های اکسیژن سرایت کرده و منجر به انفجار آنها می‌شود. این موارد کاملاً قطعی بوده و از جانب تمامی کارشناسان اعم از آتش نشانی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان علت اصلی حادثه مشخص شده است.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته توسط تمامی گروه‌های کارشناسی، عامل اولیه آتش‌سوزی همان اتصالی برق کولری بوده که بر سقف کاذب حیاط نصب شده بود.

او با اشاره به اینکه این حیاط به یک پارکینگ مسقف تبدیل شده بوده و انبوهی از سیلندرهای اکسیژن و تجهیزات مورد نیاز فعالیت پزشکی از جمله لباس و گان در آن انبار شده بود، گفت: این تجهیزات پس از اتصالی و جرقه کولر مشتعل شده و با انفجار سیلندرها این آتش‌سوزی به دیگر نقاط کلینیک گسترش یافته است.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که با توجه به مشخص شدن علت حادثه مقصر بروز آن را چه کسانی می‌توان معرفی کرد گفت: این مسئله در شأن دستگاه قضائی است بهتر است، افراد و ارگان‌های دیگر در این باره نظر ندهند.

او درادامه افزود: اما چیزی که در این حادثه مشخص است این است که ساختمان به صورت غیر استاندارد مورد بهره برداری قرار گرفته و بارگذاری‌های آن مناسب نبوده است و بهره‌برداران باید پاسخگوی این خسارت‌های جانی و مالی ایجاد شده باشند.

این عضو شورای شهر استفاده نابجا از فضاهای در اختیار کلینیک از جمله انبار کردن سیلندرهای اکسیژن و لباس‌های بیمار و گان‌های پزشکی و نصب کولر آبی در یک منطقه ناایمن همچنین استفاده غیرمجاز از پله‌های خروجی و پشت بام مجموعه را از عوامل بروز حادثه در این ساختمان دانست.

صدراعظم نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: پشت بام کلینیک هم از سوی بهره برداران با تغییر کاربری به فضای کاری تبدیل شده بود که در زمان بروز حادثه باعث کند شدن اقدامات آتش نشانی شد.

او ادامه داد: برای این تغییر کاربری مجوزی صادر نشده بود.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون متبوعش درباره علت حادثه کلینیک سینا مهر به رئیس شورای شهر تقدیم شده درباره زمان اعلام نتیجه این گزارش در صحن شورا گفت: این مسئله منوط به نظر رئیس شوراست.

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 3184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =