«مقابله جمعی» تنها راه توقف زنجیره انتقال کرونا در تهران است

شهر: شهردار تهران در مراسم سوگواره خادمین شهر خواستار یاری شهروندان برای توقف زنجیره انتقال کرونا در پایتخت شد و گفت: باید با رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، جلوگیری از حضور غیرضروری در شهر و پرهیز از حضور در فضای سربسته و پر ازدحام به صورت جمعی برای کاهش میزان ابتلا و مقابله با این بیماری تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی در مراسم سوگواره خادمین شهر ضمن تسلیت به خانواده های داغدار همکاران متوفی گفت: امروز این مراسم یادبود ویژه کارکنان جان باخته ناشی از ویروس کرونا  برگزار شد تا مرهمی بر دل خانواده آن عزیزان و همکاران مان باشد. روزهای سختی را سپری شده است و پس از این نیز شرایط متفاوتی خواهیم داشت.

او با بیان اینکه شهرداری تهران در عمل درگیر موضوع کروناست، افزود: ستادی در شهرداری تهران برپا شده تا تمام تلاش و همت خود را بکار بندد تا دردی به دردهای مردم اضافه نشود و در این شرایط سخت، خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهد.

شهردار تهران، مهمترین و سخت ترین کار شهرداری تهران در مقابله با کرونا را جابجایی افراد در سطح شهر تهران دانست و در ادامه گفت: شبکه حمل و نقل شهری حتی برای لحظاتی نیز در اوج شیوع بیماری کرونا متوقف نشد و به کار خود ادامه داد و اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت خود به خدمت رسانی مشغول است و همچنان نیز برنامه ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس ها ادامه دارد.

او با اشاره به اقدام بزرگ شهرداری تهران در غربالگری کارکنان گفت: بیش از ۶۲ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران در ابتدای شیوع بیماری کرونا با همکاری شرکت شهر سالم غربالگری شدند که با اجرای این طرح برخی از افراد دارای علایم شناسایی و در فرایند درمان قرار گرفتند. تعدادی از کارکنان نیز در حین خدمت دچار آسیب شده و به رحمت خدا رفتند که یاد و خاطره آنان را گرامی می داریم.

حناچی افزود: در بین ۲۷ نفر از متوفیان ناشی از کرونا افراد متخصص و متعهدی چون مرحوم بهنام اتابکی که سال ها به عنوان مدیرعامل اراضی عباس آباد خدمات شایانی به مجموعه داشتند همچنین مرحوم رضا نگهبان شهردار یکی از مناطق ، دکتر وریجی پزشک خوشنام همکارمان که به رحمت خدا رفتند نیز بودند که خانواده شهرداری و شهر مدیون زحمات آنان است. وجود همه افراد چون کارکنان، رانندگان و متخصصین در بین این عزیزان نشان دهنده تنوع خدمات شهرداری تهران است که برای تمامی آنان آرزوی مغفرت و برای خانواده هایشان و سایر همکاران آرزوی سلامتی داریم.

او با تاکید بر ضرورت کمک شهروندان به توقف زنجیره انتقال کرونا در پایتخت گفت: ماحصل تجربیات جهان و ایران نشانگر این است که هیچ عاملی به جز خود انسان نمی تواند در متوقف سازی زنجیره انتقال کرونا در شرایط اپیدمی موثر باشد.

شهردار تهران، رعایت بهداشت فردی، جلوگیری از حضور بی مورد و غیرضروری در سطح شهر، پرهیز از حضور در فضای سربسته و پر ازدحام و استفاده از ماسک در مجامع عمومی را از جمله موارد مهم در پیشگیری از این بیماری برشمرد و افزود: مدافعان سلامت در شرایط سختی به سر می برند. با افزایش میزان ابتلا، بیمارستان ها مملو از بیماران بستری می شوند و این موضوع منجر به فرسوده شدن کادر درمان و افزایش آمار تلفات ناشی از کرونا می شود.

حناچی با تاکید بر لزوم تلاش بر پایین آودن میزان ابتلا به کرونا در تهران گفت: این مهم راهی جز مقابله جمعی با کرونا ندارد و این امر نیز فقط با رعایت اصول و مسائل بهداشتی امکان پذیر است. موضوع سلامت شهروندان برای ما بسیار مهم است و باید همه ما ضمن ادامه مسیر زندگی در شرایط کرونایی، برای مقابله با آن تلاش کنیم.

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 3186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =