رشد مراجعه به مراکز درمانی شهرداری تهران نسبت به فروردین و اسفند

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از رشد مراجعه به مراکز درمانی شهرداری نسبت به فروردین و اسفند خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم،حمید چوبینه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا در بین کارمندان شهرداری آیا برنامه‌ای برای غربالگری هدفمند در نظر گرفته شده است، گفت: کرونا موضوع خاصی است و غربالگری انجام گرفته تا همان زمانی که انجام می‌شود، مورد نظر است و بعد از آن نمی‌توان تایید کرد، چه اتفاقی می‌افتد. در نتیجه آنچه که مهم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: همه شهروندان و کارمندان شهرداری باید ورود و خروج از منزل را به حداقل برسانند و اگر هر کدام از همکاران ما مشکوک به علائمی هستند، باید سریعا مورد سنجش قرار گیرند که اگر مبتلا بودند، سریعا جداسازی صورت گیرد.

حمید چوبینه گفت: مهمترین مساله این است که همکاران ما تغییرات کوچکی که در وضعیت جسمی خود می‌بینند را مورد پایش قرار دهند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه دیگر به صورت فراگیر غربالگری نداریم، افزود: به لحاظ اپیدمولوژیکی نیز اکنون این مسئله مطرح نیست که بخواهیم تست‌های فراگیر را برای آحاد افراد انجام دهیم، بلکه علامت‌دارها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهیم.

او افزود: شهرداری دو مرکز پایش دارد و سامانه ۱۸۴۲ نیز موجود است و هر کدام از همکاران ما که به علائمی مبتلا شوند می‌توانند مراجعه کنند و یا مشورت‌های لازم را دریافت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص برنامه‌ها و راهبردهای پیش‌بینی شده برای مقابله با موج کرونا در پاییز گفت: یک پروتکل ساده به لحاظ مفهومی و سخت به لحاظ اجرایی وجود دارد؛ تا جایی که ممکن است در مراکز شلوغ و پرتردد حضور پیدا نکنیم و تردد غیرضروری نداشته باشیم. اگر ضرورتی برای بیرون رفتن از منزل است، حتما با ماسک بیرون برویم و اگر کسی علامت‌دار بود، خودقرنطینگی انجام شود.

او با تاکید بر اینکه همچنان باید جلوی برگزاری مراسم‌های پرتردد و اجتماعات را گرفت، گفت: تعداد قابل توجهی از مردم اکنون این موارد را رعایت می کنند، اما آنهایی که رعایت نمی کنند، باعث می‌شوند تا دود آن به چشم خودشان و جامعه برود. این چرخه را عده‌ای در جامعه زنده نگه داشته‌اند و اگر درست مدیریت بشود فروکش می‌کند.

حمید چوبینه با بیان اینکه پیک بدی از کرونا را در جامعه تجربه می‌کنیم که به مدیریت نیاز دارد، افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌گویند تابع پروتکل‌ها هستم، در نتیجه باید برنامه‌های عملیاتی سازمان‌های دولتی و حکومتی نیز در همین راستا باید باشد تا کنترل‌ها، مراقبت‌ها و رسیدگی بیشتر شود، چرا که کادر درمان خسته می‌شود، تخت های بیمارستانی در حال روبه رو شدن با بحران هستند و فرسودگی شغلی برای همکاران ما ایجاد می‌شود و جلوگیری از آن نیازمند همکاری همه مردم است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه مراجعه به مراکز درمانی شهرداری تهران به نسبت اسفند و فروردین بیشتر شده است، گفت: این شرایط تابعی از وضعیت جامعه است و در کل کشور شاهد چنین شرایطی هستیم.

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 3202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =