تقابل شورای عالی شهرسازی با قوانین شهرداری تهران

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت در جلسه دیروز(22 اردیبهشت) شورای عالی شهرسازی و معماری، طرح توسعه و ساماندهی مجلس در میدان بهارستان بدون رعایت حقوق عمومی شهر و حقوق مالکان واقع در محدوده طرح و حریم آن به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه روز گذشته-22 اردیبهشت- شورای عالی شهرسازی و معماری در زمینه طرح توسعه مجلس توضیح داد: متأسفانه باوجود مخالفت من و محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در این جلسه طرح توسعه و ساماندهی مجلس در میدان بهارستان بدون رعایت حقوق عمومی شهر و حقوق مالکان واقع در محدوده طرح و حریم آن به تصویب رسید.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه محدوده اجرای طرح توسعه مجلس کاملا مشخص نشده  و امکان راستی‌آزمایی ساخت و سازها در اطراف مجلس هم وجود ندارد، عنوان کرد: درباره ساختمان‌های ساخته شده نیز اصول شهرسازی و معماری رعایت نشده این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا ساختمان‌های عمومی و حاکمیتی نماد فاخر معماری کشورها محسوب می‌شوند. 
سالاری با تاکید بر اینکه این موضوع درباره مجلس ایران بی‌توجه مانده و اصول معماری ایران و اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری رعایت نشده است، ادامه داد: ‌همچنین ما نگرانی‌هایی در مورد خرابی بناهای تاریخی اطراف مجلس داریم و نماینده میراث فرهنگی در جلسه روز گذشته این موضوع را اعلام کرد. پرداخت عوارض برای ساخت و ساز اطراف مجلس نیز مشخص نیست.
او همچنین با بیان اینکه هنگام ساخت و ساز، تأمین پارکینگ و پرداخت عوارض برای همه شهروندان الزامی است، گفت: این موضوع در مورد ساختمان جدید پلاسکو مدنظر قرار نگرفته است. ساختمان جدید پلاسکو قرار بود با رعایت کامل استانداردها ساخته شود ولی شورای عالی شهرسازی و معماری به موضوع تأمین پارکینگ برای پلاسکو بی‌توجه بوده است.

محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره گفت: برخلاف حضور بنده و آقای سالاری و مخالفت با زیر پا گذاشتن حق عمومی شهر، چون حق رای نداشتیم، نتوانستیم مانع از این امر شویم.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =