اطلاعات میزان تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان ۲۱۶ شهر جمع‌آوری شد

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به میزان تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان در ۲۱۶ شهر دارای محدوده مصوب بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش شهر، حسین رجب صلاحی در این باره گفت: اطلاعات جمع‌آوری شده مربوطه به تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و شامل ۲۱۶ شهر واجد محدوده مصوب بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری می‌باشد.

او ادامه داد: از مجموع ۱۴۵ هزار و ۹۴۱پروانه صادر شده در شهرهای مذکور، معادل ۱۷ درصد آن در محدوده های مصوب بازآفرینی شهری واقع و مشمول ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن شده اند.

  او همچنین افزود: ۲۴ هزار و ۸۵۳ پروانه صادره در محدوده‌های مصوب، منجر به نوسازی و تولید ۷۶ هزار و ۷۳۵ واحد مسکونی در این شهرها شده است.

رجب صلاحی گفت: در سال‌های ۹۷ و۹۸ در محدوده‌های مصوب بازآفرینی ۲۱۶ شهرداری کشور جمعاً به میزان ۴۸۱۵ میلیارد ریال، در عوارض صدور پروانه ساختمان به متقاضیان ساخت و ساز، تخفیف داده‌اند و شهروندان متقاضی نوسازی واحدهای مسکونی که در محدوده بافتهای فرسوده شهری ساکن باشند، مشمول حداقل ۵۰ درصد تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمان می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، او در پایان افزود: با توجه به الزام قانونی دولت در ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و  تبصره (۳) ماده (۶) آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار که خرداد ماه ۹۷ به تصویب هیات وزیران رسیده، جبران صددرصد تخفیف‌های اعمال شده هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمان از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دست پیگیری می باشد.

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 3227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =