زنگ خطر انبارهای شیمیایی تهران

فاجعه بیروت نشان داد مطالبه خروج انبارهای مواد شیمیایی از شهرها همچون خروج انبار نفت از شهران و انبار بعثت، امروز نه یک ‌مطالبه محلی بلکه مطالبه‌ای ملی است.

رضا کرمی محمدی، ‌رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به خطری که وجود این انبارها در داخل شهر دارد، گفت: انبارهای مواد شیمیایی که در داخل شهر تهران هستند در ابتدای ساخت، خارج از شهر محسوب می‌شدند اما با گسترش شهر تهران آنها هم داخل شهر قرار گرفتند و حال وجود آنها خطرناک است.

او افزود: وجود انبارهای مواد شیمیایی داخل شهر تهران مسئله مهمی است که چندبار در شهرداری آن را پیگیری و در این خصوص تذکراتی ابلاغ کردیم اما متاسفانه تاکنون توجهی نشده است.

کرمی درمورد نهادهای مسئول در برابر انتقال انبارهای شیمیایی گفت: تخلیه و انتقال این انبارها برعهده شهرداری نیست بلکه مربوط به نهادهای مرتبط با آن انبارها می‌شود برای مثال انبار شیمیایی شمیران متعلق به شرکت نفت و نیروگاه بعثت برای وزارت نیرو است و این نهادها باید اقدام به انتقال آنها کنند.

او افزود: وظیفه ما این است که خطرات وجود آنها را شناسایی و به این نهادها تذکر دهیم که تاکنون چندبار این کار را کردیم اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد انجام نشده است.

‌رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درمورد موانع انتقال این انبارها بیان کرد: تخلیه و انتقال این انبارها هزینه بسیار بالایی دارد به همین دلیل تاکنون این اتفاق نیفتاده است و همچنان داخل شهر وجود دارند و تانکرها از محل آنها، حمل بار می‌کنند.

کرمی با اشاره به خطراتی که این انبارها برای مجتمع‌های مسکونی دارند، گفت: قطعا این انبارها حادثه‌ای مانند بیروت را رقم نمی‌زنند و اگر انفجاری هم صورت گیرد بسیار سبک‌تر است اما خطر وقتی ایجاد می‌شود که تانکرهای حمل سوخت در جاده یا بزرگراه‌ها واژگون شوند و آتش‌سوزی رخ دهد بنابراین باید مسئله انتقال این انبارها را بیشتر از قبل، پیگیری و به نتیجه برسانیم.

به گزارش برنا او در پایان گفت: پیشنهاد می‌دهم تا زمان انتقال این انبارها به خارج از شهر، دور آنها را دیوارکشی کنند تا مجتمع‌های مسکونی تا حدودی از خطر مصون بمانند.

۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 3267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =