کاهش ۶۰ درصدی تخلفات ساختمانی

عضو شورای شهر تهران گفت: تخلفات ساختمانی ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است و کمیسیون ماده ۱۰۰ در آینده بیشتر جنبه یک هشدار پیدا می‌کند.

به گزارش شهر، محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه تخلفات ساختمانی ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: با اراده شورای شهر و شهرداری تهران، شاهد کاهش تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ بودیم.

او  افزود: طرح تفصیلی، اراده‌ شورای شهر، کمیسیون‌های داخلی شورای معماری و جلوگیری از بین بردن باغات و همچنین به وجود آمدن سامانه‌هایی که موجب شفافیت و دسترسی مردم به قوانین و مقررات است موجب شده تا ماده ۱۰۰ به سمتی برود که بیشتر جنبه یک هشدار پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در گذشته کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل شد تا منبع درآمدی برای شهرداری باشد، اما با بدهی‌هایی که پس از اجرای طرح‌ها به وجود آمد، مشخص شد این سرمایه‌ها در جاهای دیگری صرف شده و عملا منبع درآمد نبوده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، میرلوحی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، ابزاری برای سیاست‌های شهرداری‌ها به کار گرفته شده که اگر توافق با شهرداری ایجاد شود، بحث خاتمه می‌یابد، گفت: با این استدلال طرح تخریبی دور زده شده و اراده‌ای برای اجرای تخریب نبوده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: با طرح تفصیلی، صدور پروانه‌ها در سامانه صادر می‌شود که موجب شفافیت خواهد شد و مسائل در اتاق‌های در بسته مطرح نمی‌شود.

۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 3281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =