اجرای طرح ناظران سلامت کودک در منطقه ۴/کودکان زباله گرد شمال شرق تهران شناسایی می شوند

مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه ۴ تهران از اجرای طرح "ناظران سلامت کودک" با مشارکت شبکه کانون های اجتماع محور سلامت و سلامت یاران حوزه سلامت برای نظارت بر فرآیند به کارگیری کودکان زباله گرد خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ تهران، "زهرا علی اکبری"  با بیان این مطلب  که زباله گردی یکی از اشکال سخت کار کودکان است افزود: طرح ناظران سلامت کودک  با همکاری خانه های سلامت  و افراد داوطلب محلی با هدف منع به کار گیری کودکان زیر ۱۸ سال در فرایند جمع آوری پسماند از یکم مرداد اجرایی  شد.
او گفت : با توجه به ابلاغیه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نسبت به بررسی وضعیت کودکان زباله گرد ،مقرر شد مسئولان خانه های سلامت نسبت به تشکیل گروه ناظرین محلی با حضور ۳ نفر از اعضای کانون ها ، شورایاران و سمن ها پس از مشاهده کودکان زباله گرد، گزارش آن را به همراه عکس  به اداره سلامت ، سامانه ۱۳۷ ارسال و در نهایت  توسط اداره کل سلامت ساماندهی می شوند.
مدیر اداره سلامت منطقه ۴ هدف از  اجرای این طرح را  منع به کار گیری کودکان زیر ۱۸ سال در فرایند جمع آوری پسماند توسط پیمانکاران و حفظ و ارتقای سلامت کودکان عنوان کرد و گفت: طی چندسال گذشته کودکان بسیاری در جمع آوری پسماند خشک به کار گرفته شده اند که راه حل نهایی آن تغییر شیوه جمع آوری پسماند است.
علی اکبری در توضیح ناظران سلامت کودک گفت : ناظران سلامت کودک به افراد داوطلب محلی گفته می شود که نسبت به سلامت کودکان حساس بوده و زیر نظر مدیر خانه سلامت محله مربوطه، گزارش مشاهده کودکان زباله گرد را به درگاه های ذیربط ارایه خواهند کرد.

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 3298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =