منطقه۲ پیشگام در حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم

شهردار منطقه ۲ در نشست با رئیس انجمن اوتیسم گفت: حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم و ایجاد فضای شهری مناسب با نیازهای آنها، حرکتی ارزشمند برای احیای حقوق شهری این افراد است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، رسول کشت پور ،شهردار منطقه دو در نشست بررسی راهکارهای ایجاد شهر دوستدار اوتیسم که با حضور معاونین و مدیران منطقه و رئیس انجمن اوتیسم برگزارشد گفت: مدیریت منطقه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و همچنین  تحقق شعار تهران شهری برای همه ،ضمن  اجرای طرح مناسب سازی معابر و بوستان ها برای معلولین، پیشگام در اسجاد فضاهای شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم است.
او با بیان اینکه کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، گفت:  شهرداری منطقه۲ تلاش دارد تا با همراهی و همکاری با انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت های لازم برای بهره مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود در شهر،منطقه دو به منطقه شهری دوستدار کودکان اوتیسم تبدیل شود.
شهردار منطقه احداث بوستان اوتیسم  را یکی از اقدامات منطقه در این زمینه برشمردو گفت: همه کودکان باید به فرصت های برابر برای بازی و تفریح دسترسی داشته باشند برهمین اساس  فضایی به مساحت ۱۱۸ مترمربع  در فاز دو بوستان نهج البلاغه متناسب با شرایط کودکان اوتیسم مناسب سازی شده است .
کشت پور با اشاره به آمادگی منطقه ۲ برای افزایش فضاهای تفریحی و بوستان ویزه کودکان اوتیسم خبرداد و گفت: همکاری و حمایت از مدرسه اوتیسم فرشتگان آسمان و همچنین اختصاص بخشی از سرای محله دریا برای اجرای برنامه های آموزشی به کودکان اوتیسم از دیگر اقدامات منطقه است.
او افزود: شهرداری منطقه دو  در نظر دارد به منظور حمایت از خانواده های دارای فرزند اوتیسم که برای  دوره درمان به تهران مراجعه می کنند  ساختمانی را جهت اقامت  این خانواده ها  اختصاص بدهد.
شهردار منطقه۲  در خصوص لزوم اقدامات فرهنگی برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با این اختلال و راههای همراهی با این کودکان و خانواده های آنان گفت:  شهرداری منطقه ۲ آمادگی دارد تا با بهره گیری از فضاهای تبلیغاتی شهری دراختیار همچنین طراحی المان های شهری در زمینه  اقدامات فرهنگی  با انجمن اوتیسم همکاری کند.

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 3304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =