لغو طرح ترافیک، حمل و نقل عمومی را شلوغ تر کرد

شهر: رئیس شورای شهر تهران میگوید: آمار نشان می دهد از زمان آغاز دوباره لغو طرح ترافیک در تهران، حمل و نقل عمومی شلوغ تر هم شده است.

به گزارش شهر محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه علنی این شورا در جمع خبرنگاران،  درباره تاثیر لغو طرح ترافیک بر حمل و نقل عمومی گفت: چون اصرار بر این بود که با لغو طرح حمل و نقل عمومی خلوت می‌شود، قرار شد مدتی آزمایشی اجرا شود اما آمارها نشان می دهد حمل و نقل عمومی شلوغ تر هم شده است. 

او به میزان خسارت کرونا به شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در شهرداری دو نوع خسارت وارد شده است، یک خسارت مربوط به از دست دادن سود است به عنوان مثال تعداد سفرهای شرکت مترو و شرکت واحد به یک سوم کاهش یافته در نتیجه از درآمدشان کاسته شده است. حتی مبلغی که میتوانستد از محل صرفه جویی در مصرف سوخت دریافت کنند منتفی شده است. از طرف دیگر تمام مراکز فرهنگی و ورزشی شهرداری متقاضی ندارند و درآمد شهرداری از این محل هم کاسته شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در مصوبه ستاد مقابله با کرونا گفته شده بود که شرکت ها، سازمان ها و شرکت خصوصی که دچار مشکل شده بودند و پرسنلشان را اخراج نکردند می توانند از محل ۷۵ هزار میلیارد تصویب شده وام دریافت کنند، گفت: ستاد ملی کرونا باید از محل این بودجه، شهرداری را معرفی کند.

او با بیان اینکه بابت کسانی که اخراج شدند باید چیزی شبیه بیمه بیکاری پرداخت شود، توضیح داد:  امکان دارد برخی پرسنل اخراج شده باشند و مجموعا باید به این فکر بود که در مبارزه با کرونا غیر از توصیه به ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، به فکر افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی و سرمایه گذاری در گندزدایی بود. به منظور افزایش این ظرفیت ها به شهردار نامه نوشتیم و در خواست ۳ هزار میلیارد شده است.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه در جلسه هم اندیشی درباره برگزاری انتخابات هیات رئیسه صحبت شد گفت: احتمالا میان ۲۸ مرداد و یک شهریور برگزار خواهد شد.

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 3306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =