۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 3309

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران اعلام کرد

سازمان آتش نشانی مسئول پیشگیری از حریق اماکن تاریخی نیست

وزارت میراث فرهنگی باید برای پیشگیری از آتش سوزی در اماکن تاریخی تمهیدات لازم را بیندیشد
سازمان آتش نشانی مسئول پیشگیری از حریق اماکن تاریخی نیست

شهر: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران می گوید این سازمان مسئولیتی در قبال پیشگیری از آتش سوزی در ساختمان های تاریخی تهران ندارد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران و خدمات ایمنی تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره تمهیدات آتش نشانی برای جلوگیری از آتش سوزی در اماکن تاریخی گفت: متولی نگهداری این اماکن وزارت میراث فرهنگی است و سازمان آتش نشانی نقشی در پیشگیری و مراقبت از این ساختمانها در قبال حریق احتمالی ندارد تنها در صورتیکه خدای نکرده آتش سوزی در این اماکن اتفاق بیفتد نیروهای آتش نشانی برای خاموش کردن آتش اعزام می شوند.

او افزود: در واقع سازمان آتش نشانی در این باره که در اماکن تاریخی چه تجهیزاتی برای جلوگیری از آتش سوزی نصب شود و یا ایمنی آن در مواقع بحرانی به وسیله سیستم های اطفای حریق داخلی چگونه تامین شود، مسئولیت و وظیفه ای ندارد و تمامی این تمهیدات توسط وزارت میراث فرهنگی انجام می شود. البته اگر وزارت میراث فرهنگی در این زمینه از سازمان آتش نشانی کمک و یا نظر مشورتی بخواهد در خدمتشان خواهیم بود کما اینکه کارگروهی در این زمینه در سازمان فعالیت دارد اما همان طور که گفتم سازمان آتش نشانی در زمینه حفاظت این امکان از آتش سوزی مسئولیتی ندارد.

تابستان سال گذشته تهران شاهد یک اتفاق تاسف بار در میدان تاریخی حسن آباد بود که ساختمان های ضلع شمال غربی میدان حسن آباد که ارزش تاریخی دارند دچار حریق شد و آسیب جدی دیدند تا جایی که گفته می شود تعدادی از اسناد مهم و تاریخی یک دفترخانه  که در یکی از این ساختمان ها فعالیت می کردند در این آتش سوزی از بین رفت. 

البته موزه های مهمی چون موزه ملی ایران  دارای سیستم اطفاء حریق داخلی است و حفاظت های خاصی از آن می شود اما این که این سیستم ها چقدر کارا باشند را باید بیشتر بررسی کرد. 

در اینجا و اینجا می توانید گزارش های تصویری آتش سوزی میدان حسن آباد در تیرماه ۱۳۹۸ را ببینید.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 3309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =