ایجاد بستر مناسب برای همه رسانه‌ها از سوی مدیریت شهری

شهر: مدیریت شهری به این نتیجه رسیده که بستر مناسب را برای همه رسانه‌ها فراهم کند که بخشی از این بستر در قالب اینگونه جشنواره‌هاست و نشان می‌دهد چه محتوایی مورد توجه است و باید پیگیری شود.

به گزارش شهر، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌های شهری که امروز –یکشنبه ۱۹ مرداد- به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد، این جشنواره را سنتی خوب برای تولید محتوا به نفع شهر و شهروندان عنوان کرد.

او با بیان اینکه شهرداری تهران رسانه‌ها را ذینفع و شریک خود در مدیریت شهری می‌داند، گفت: اگر شهرداری بتواند نقش خود در شهر را ایفا و از شهروندان حمایت کند غیر ممکن است که رسانه‌ها در این موفقیت نقش نداشته باشند. رسانه‌ها خود، طراح بسیاری از مباحث شهری هستند و راه‌حل‌ها را تحلیل و نقد می‌کنند و آنها هستند که از راه‌حل‌ها حمایت می‌کنند.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: برای استمرار این ائتلاف شکوهمند و پربازده چاره‌ای جز حمایت از رسانه‌ها وجود ندارد، حتی اگر محتوای انتقادی در مسایل شهر و شهروندی مطرح شود. باید اجازه داد تا خبرنگاران با ابزارها و تکنولوژی‌های رسانه‌ای وظایف خود را انجام دهند.

محمدی اضافه کرد: مدیریت شهری به این نتیجه رسیده که بستر مناسب را برای همه رسانه‌ها فراهم کند که بخشی از این بستر در قالب اینگونه جشنواره‌هاست و این نشان می‌دهد چه محتوایی مورد توجه است و باید پیگیری شود. از طرف دیگر ایجاد مرکز رسانه‌ای برای شهر تهران هم در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بخش‌هایی از این مرکز رسانه‌ای تا پایان امسال به سرانجام برسد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، حمایت از استارتاپ‌ها در حوزه رسانه و خبر، حمایت حقوقی از خبرنگاران و شکایت نکردن شهرداری از رسانه‌ها و حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران آزاد و کمک به توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای را بخشی از اقدامات مدیریت شهری در حوزه رسانه عنوان کرد.

او تاکید کرد که هیات داوران جشنواره مستقل بوده و مرکز ارتباطات دخل و تصرفی در آرای آنان نداشته است.

جزییات بررسی آثار

پژمان موسوی، دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌های شهری هم با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره تا ۱۵ اسفند سال گذشته تعیین شده بود، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی، تصمیم بر آن شد که برگزاری جشنواره برای مدتی مسکوت گذاشته شود و به مدت دو ماه تعویق بیافتد.

او ادامه داد: همه گیری ویروس کرونا سبب شد تا مهلت ارسال آثار تا ۱۰ مرداد تمدید شود و به دلیل نزدیکی به روز خبرنگار، تصمیم بر آن شد که مراسم اختتامیه جشنواره در روز خبرنگار برگزار شود و مرکز ارتباطات شهرداری هم گویا تصمیم دارد از سال آینده اختتامیه را همزمان با روز خبرنگار برگزار کند.

موسوی افزود: بخش ویژه جشنواره از موضوع «حق بر شهر» به «روزنامه‌نگاری بحران با نگاهی ویژه به بحران کرونا» تغییر پیدا کرد و بنابراین برگزیده ویژه جشنواره در این حوزه انتخاب شد. سایر فرآیندها و بخش‌ها نیز بدون تغییر و طبق فراخوان قبلی است.

به گفته او؛ در مجموع ۳۹۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۵۵ اثر در بخش خبرگزاری، ۷۴ اثر در بخش رسانه های دیداری و ۱۴ اثر در بخش رسانه‌های شنیداری بود. پس از دسته بندی آثار، اعضای هیات انتخاب در هر بخش ۳۰ اثر منتخب را به هیات داوران نهایی ارسال کردند.

فریدون صدیقی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، اکبر نصراللهی و افشین امیرشاهی اعضای هیات داوران، نرگس جودکی، داوود پنهانی و شیده لالمی اعضای هیات انتخاب چهارمین دوره جشنواره رسانه‌های شهری بودند.

توسعه پایدار در گرو حضور فعال رسانه‌هاست

فریدون صدیقی، روزنامه‌نگار پیشکسوت و رئیس هیات داوران چهارمین جشنواره رسانه‌های شهری در پایان این مراسم، بیانیه هیات داوران را قرائت کرد؛ در این بیانیه آمده است؛ توسعه پایدار در هر جامعه در گرو حضور فعال رسانه‌هاست، تحدید و تقلیل رسانه‌ها در صحنه رویدادها، البته اثربخشی رسانه‌ها را ذایل می‌کند. مسایل شهری وقتی جایگاه حقیقی خود را می یابند که مناسبات مسئولان و مدیران شهری با شهروندان متعادل و موازن باشد. هیات داوران امیدوار است در همه جشنواره‌ها این آرزوها تحقق یابد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: 3329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =