پروژه های توسعه محلی منطقه ۵ شناسایی شد

پروژه‌های توسعه محلی منطقه پنج شناسایی و اولویت بندی شد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه پنج  فریدون حیدری شهردار این منطقه پروژه‌های توسعه محلی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: برنامه توسعه محلی برنامه‌ای است که از طریق شناسایی مشکلات کلیدی پیش روی توسعه محله اقدام به تدوین چارچوبی برای دستیابی محله به شرایط توسعه‌یافتگی می‌کند.
او افزود: این برنامه از چارچوبی انعطاف‌پذیر برخوردار بوده و وابسته به شرایط خاص و منحصر به فرد فضای محلی است، بنابراین تمام دخیلان توسعه در فرایند برنامه‌ریزی و اجرا را در بر می‌گیرد.
شهردار منطقه پنج در ادامه گفت: برنامه توسعه محلی مبتنی بر مشارکت حداکثری اجتماع محلی، همکاری کامل دستگاه‌های موثر در بخش عمومی و زمینه‌های نهادی، امکان تحقق توسعه در سطح ملی را فراهم می‌کند.
حیدری گفت: محله محوری، مشارکت محوری، بودجه‌ریزی مشارکتی و هدفمند سازی بودجه از اصول اولیه پروژه‌های توسعه محلی است.
او گفت: بازدیدهای متعددی از پروژه‌های توسعه محلی صورت گرفت. این بازدیدها از محلات منطقه آغاز شد. در همین زمینه نیز دبیران محلات، اعضای شورایاری محله، شهرداران نواحی و معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی جلسه‌های متعددی را برگزار کردند.
حیدری افزود: در این جلسه‌ها، پروژه‌های توسعه محلی دسته‌بندی و برخی از آنها مطابق اولویت بندی و دستورالعمل موجود اضافه و یا حذف و کارشناسی شد. این پروژه‌ها برای تصویب ارسال خواهد شد.
او در ادامه گفت: پس بعد از اعلام و تایید پروژه‌ها، بستر مناسب در منطقه برای شروع کار آماده می‌شود.
شهردار منطقه پنج، گفت: پیش بینی می‌شود این روال برای عملیاتی شدن، حداقل بین ۴۵ روز تا دو ماه طول بکشد. برنامه این است که پروژه‌ها را تا انتهای سال مالی ۹۹ به اتمام برسانیم.
حیدری گفت: یکی از مشخصات این پروژه‌ها این است که نظر شورایاری ها در آن دخیل بوده است. شورایاری ها نقش اصلی را در تعریف این پروژه‌ها داشته‌اند. البته از کارشناسی منطقه هم در این باره استفاده شده است.
او تاکید کرد: این موضوع اقدام با ارزشی است چرا که خود مردم در تصمیم گیری‌ها نقش اصلی را دارند.
 

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 3341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =