رضایتمندی ساکنان محله از ویژگیهای پروژه های محلی است

معاون شهردار تهران بر لزوم تداوم روند بازآفرینی و احیای خانه‌های قدیمی در بافت تاریخی تهران تأکید کرد.

به گزارش شهر، حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی، توسعه و امور شورای شهرداری تهران به عنوان شهردار شب به همراه شهردار منطقه ۱۲ از پروژه‌های محله‌محور منطقه ۱۲ نظیر خانه تاریخی اردیبهشت عودلاجان، محله‌های تختی و هرندی و بوستان بزرگ زندگی بازدید و از نزدیک میزان پیشرفت این پروژه‌ها را بررسی کرد.

علی محمد سعادتی در ابتدای این بازدید در توضیح مرمت خانه اردیبهشت با بیان این نکته که این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که با همراهی و همدلی اهالی محل در حال اجراست، گفت: تا قبل از آغاز مرمت این خانه تصور می‌شد قدمت خانه مربوط به دوران پهلوی اول است، اما به گفته استاد مرمت‌کار این خانه قدیمی، بر اساس ادله و اسناد مکشوفه در این خانه، قدمت خانه اردیبهشت عودلاجان احتمالاً به دوره زندیه برمی‌گردد.

مظاهریان نیز ضمن قدردانی از پیشرفت روند مرمت این خانه قدیمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد با مرمت و احیای بنایی که کسی امیدی به احیایش نداشت، امروز همه اهالی خواستار بهسازی بناهای قدیمیشان هستند. گویا این خانه حس خوب احیای بافت تاریخی در بین اهالی را ترویج کرده است.

او افزود: یکی از موضوعاتی که به تیم مرمت خانه اردیبهشت عودلاجان کمک کرده تا روند کار را بدون هیچ دغدغه‌ای در سایه آرامش محلی دنبال کنند، مشارکت، همراهی و رضایت مردم محله با آنهاست و این موضوع جزو رویکردهای اصلی پروژه‌های محله‌محور و بسیار ارزشمند است.

به گفته مظاهریان، احیای تاریخ و هویت تهران ‌در قالب مرمت بناهای تاریخی دستورالعملی است که طی یکی دو سال اخیر از سوی مدیریت شهری تهران به‌طور جدی دنبال می‌شود.

معاون شهردار تهران همچنین اظهار امیدواری کرد که روند بازآفرینی و احیای خانه‌های قدیمی در بافت تاریخی تهران تداوم یافته و سرعت بیشتری به خود بگیرد.

سعادتی همچنین در خلال بازدید از بوستان زندگی توضیح داد: بوستان زندگی در گذشته مأمنی برای تجمع معتادین متجاهر بود که با ورود شهرداری تهران و اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی از سوی منطقه ۱۲، به پاتوق خانواده‌های این محله تبدیل شده و در ایجاد احساس امنیت اجتماعی بین اهالی محله موفق عمل کرده است.

در ادامه شهردار شب تهران از رختشویخانه و حمام عمومی در بوستان زندگی که با هدف تأمین بهداشت برای ساکنین فاقد امکانات بهداشتی منزل در محله هرندی احداث شده، بازدید و دیدگاه‌های خود را درباره این پروژه‌ها بیان کرد. وی در پایان به بازدید از پروژه بلوار قیام و روند تبدیل آن به خیابان کامل پرداخت.

شهردار قلب تهران نیز ضمن معرفی و بیان تاریخچه مکان‌های مورد بازدید به ارائه گزارش از روند احداث این پروژه‌های محله‌محور پرداخت.

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 3346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =