مذاکره با آلمان برای احیای کارخانه سیمان ری

شهر: کارخانه سیمان ری جهت کاربری فرهنگی با همکاری آلمان احیا می‌شود. از همین رو شهرداری تهران برای بررسی ابعاد این همکاری، با رایزن فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران یک نشست خبری آنلاین برگزار کرد.

به گزارش شهر، این نشست آنلاین با حضور «فولکا ردر» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران، کاوه حاج‌علی‌اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، لعل رحیمی مشاور شهردار تهران در امور دولت، زهیر صباغ‌پور معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات و فرناز قربانی مسئول پروژه‌های فرهنگی سفارت کشور آلمان، به میزبانی معاونت امور بین‌الملل برگزار شد تا موضوع همکاری سفارت آلمان با شهرداری تهران برای احیاء کارخانه سیمان ری با کاربری فرهنگی به بررسی گذاشته شود.

فولکا ردر، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در این جلسه به بازدید «کلوربرشتولد»، سفیر وقت آلمان، به دعوت پیروز حناچی، شهردار تهران از کارخانه سیمان ری در تابستان  ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: پس از این بازدید، طرح همکاری برای استفاده از پتانسیل‌های کارخانه سیمان ری جهت استفاده‌های فرهنگی و هنری، سال گذشته به شهرداری تهران ارائه شد و این طرح آن زمان مورد استقبال قرار گرفت؛ در حال حاضر هم  گویا شهرداری تهران در صدد بررسی امکانات اجرایی آن طرح است.

در بخش دیگری از این جلسه کاوه حاج‌علی‌اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز بر اهمیت همکاری با کشور آلمان در پروژه احیاء کارخانه سیمان ری و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی تاکید کرد و گفت: پروژه پیشنهادی آقای ردر که محوریت فرهنگی و هنری دارد، با فراخوان سازمان نوسازی هیچ تقابل و منافاتی ندارد و قابل اجراست.

حاج‌علی‌اکبری، همچنین از رایزن فرهنگی سفارت آلمان خواست که دعوت رسمی او از سفیر جدید جمهوری فدرال آلمان را به او برساند تا در پایان ماه آگوست بازدید مجددی از کارخانه سیمان ری داشته باشند.

زهیر صباغ‌پور، معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران هم که میزبان و برگزارکننده این نشست بود، ضمن ابراز خرسندی از این تعامل دوطرفه، گفت: اینکه با وجود شیوع کووید۱۹ اما همچنان دو طرف مشتاق به تعامل و همکاری‌های مشترک هستند، قابل توجه است.

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 3347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =