واگن سازیهای داخلی ظرفیت پاسخگویی به نیاز ۱۸ کلانشهر را دارد

شهر: ایران بیش از ۱۸ کلانشهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر دارد بنابراین با افزایش ظرفیت واگن سازی تهران مجموعه واگن سازی ها می توانند مبنای یک تصمیم استراتژیک شوند و نیاز داخلی در همه کلانشهرها را تامین کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت یک رام قطار ملی که صبح دوشنبه -۲۰ مرداد- برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: موضوعی که امروز  این جمع  را تشکیل داده در حقیقت یکی از بزرگترین پروژه هایی است که در شهرداری تهران دنبال می شود؛ این پروژه نشان داد که شرایط تحریم هر چقدر که سختی داشته و نامبارک باشد ولی از جهاتی هم می تواند یک فرصت تلقی شود و همکاران من تلاش می کنند با همکاری و استفاده از بضاعت بخش خصوصی و هر گروه و نهادی که می تواند موثر باشد این پروژه را به سرانجام برسانند.
حناچی افزود: امسال سال جهش تولید است و بر اساس برنامه ششم توسعه، قراردادی بین شهرداری و معاونت فناوری ریاست جمهوری حول طراحی و اجرای یک رام کامل قطار منعقد شد و هم اکنون بعد از یک سال این پروژه به ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و بخش عمده ای از قطعات مورد نیاز تامین شده است و آنها که تامین نشده هم به جهت نداشتن توجیه اقتصادی بوده است. 
شهردار تهران در ادامه گفت: با توجه به این که ۱۸ کلانشهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر در کشور داریم و این شهرها به طور قطع نیاز به سیستم حمل و نقل عمومی و مترو دارند این نیاز می تواند مبنای یک تصمیم استراتژیک شود و نیاز داخلی را در همه شهرها تامین کند. الان بحث تهران است اما ظرفیت واگن سازی تهران بالاتر است. با توجه به نیاز کشور همین الان هم این کارخانه به سایر شهرها می تواند سرویس بدهد. 
او گفت: دیروز در لایحه ای این موضوع در شورای شهر تهران به تصویب رسید و شروع شد و امیدوارم منشاء خیر برای همه کلانشهرها باشد. 
حناچی گفت: در این جمع بیش از همه ما رییس شورای شهر آقای هاشمی باید خوشحال باشند چون زحماتی که ایشان طی سالها کشیده است امروز به طور کامل به بار می نشیند و من به نمایندگی از شهرداری تهران و حوزه حمل و نقل از تمام زحمات او و کسانی که پایه گذار این شبکه عظیم ریلی بودند تشکر می کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 3348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =