پایان خانه به دوشی ون کافه‌ها

شهر: بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی سرانجام دستورالعمل مشاغل سیار و بی کانون از جمله فعالیت مرتبط با ون کافه ها تصویب شد.

سید علی مفاخریان درباره جزئیات این خبر به شهر گفت: دستورالعمل مشاغل سیار و بی‌کانون تقریبا عملی شده به جز یکی از بندها که منتظر هستیم شورای شهر راه‌حل‌های شیوه واگذاری ون کافه ها را اعلام کند. مابقی دستورالعمل در چهارجلسه‌ای که درباره این موضوع داشتیم به نتیجه نهایی رسید و اکنون در حال ویرایش نهایی است که امیدواریم بند آخر هم به توافق برسد تا این دستورالعمل ابلاغ شود.

او افزود: با این حال کمیته برنامه ریزی مصادیق شورای اسلامی شهر تهران، دستورالعمل مشاغل سیار و بی کانون را تصویب کرده که مفاد آن به زودی ابلاغ و پس از آن، فراخوانی برای متقاضیان فعالیت ون کافه‌ها از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل صادر خواهد شد. افرادی که متقاضی ارائه خدمات به صورت سیار از طریق خودروهای ون و... باشند می‌توانند به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر مراجعه و برای تکمیل بانک اطلاعاتی اعلام آمادگی کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه این نوع و شرایط فعالیت ون کافه ها و محل استقرار آن بر اساس آیین نامه تصویب شده تعیین می شود، گفت: پس از اعلام آمادگی افراد حقیقی برای استقرار ون کافه ها شرکت ساماندهی به تدریج این افراد را با توجه به اظهارنامه آنان به اتحادیه مربوطه معرفی می کند و پس از بررسی نتیجه استعلامات لازم از از وزارت بهداشت، اتحادیه مرتبط و نیروی انتظامی جانمایی نهایی برای متقاضیان انجام می شود.

اظهارات مفاخریان در حالی است که در سال های اخیر فعالیت ون کافه ها در شهر تهران توسعه یافته بود اما به دلیل اینکه هیچ دستورالعمل مشخصی برای فعالیت این کافه‌هیا سیار وجود نداشت فعالیت آن‌ها  بدون اخذ مجوز تلقی شده و چندی پیش هم مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر فعالیت ون‌کافه‌ها در پایتخت را غیرقانونی اعلام کرد و از شهرداری مناطق ۲۲ گانه خواست تا  نسبت به جمع‌آوری این واحدهای غیرمجاز اقدام کنند اما اکنون با تصویب دستورالعمل مشاغل سیار و بی کانون وضعیت ون‌کافه‌ها یک گام به سمت تعیین تکلیف پیش رفته است.

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 3351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =