تحقق ۵۳ درصدی درآمدهای شهرداری تهران در فصل بهار

شهر: رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر مستقیم شهرداری ناشی از کرونا بوده است و در این شرایط تنها ۵۳ درصد از بودجه محقق شده است.

به گزارش شهر، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بودجه امسال شهرداری تهران را ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ارزش این رقم معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان سال گذشته این نهاد است.

اوبا اشاره به اینکه شرایط کرونایی، عمده فعالیت‌های شهرداری تهران را تحت تأثیر خود قرار داده است، گفت: کرونا بسیاری از درآمدهای سازمان ورزش که حدود ۴۰۰ میلیارد از محل اماکن ورزشی بود را تحت تأثیر خود قرار داده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه درآمدهای شهری با شروع کرونا فریز شده‌اند، افزود: درآمد شهرداری از محل برج میلاد و اماکن تفریحی از بین رفته است و در این شرایط اما هزینه‌ها بیش از برآوردهای سال‌های گذشته افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه در شهرداری تهران به طور مستقیم تا به حال، ۴۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا هزینه شده است، افزود: این هزینه‌ها بابت ضدعفونی، خرید ماسک، گندزدایی از معابر و تأمین تجهیزات آتش نشانی بوده است.

این عضو شورای شهر یادآور شد: به غیر از این سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر ناشی از کرونا بوده است.

او با بیان اینکه در سه ماه نخست سال تنها ۵۳ درصد بودجه شهرداری محقق شده است، گفت: بخشی از مسائل به بودجه غیر نقد باز می‌گردد و غیر از کرونا و تحریم متأسفانه شهرداری یک مشکل جدی در بحث غیر نقد دارد.

فراهانی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از بودجه غیر نقد شهرداری باید از سازمان املاک تأمین شود، گفت: تحرکی که باید در این حوزه وجود داشته باشد و مورد انتظار ما بوده واقع نشده است و در این زمینه عقب هستیم.

او افزود: البته گفته می‌شود درآمدها در شرایط غیر نقد ثبت نشده اما به هر حال اینکه تنها حدود یک درصد پیش بینی مورد انتظارمان از بودجه غیر نقد ثبت شده است مسأله‌ای است که باید توسط شهرداری حل شود.

به گزارش مهر، فراهانی گفت: باید این مساله پیگیری و در تحرک بودجه پنهان ثبت شود.

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 3361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =