تفاهم نامه تولید ۱۰۵ دستگاه واگن ملی امضا شد

شهر: تفاهم‌نامه مشترک شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی برای تولید ۱۰۵ دستگاه واگن ملی امضا شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه دوشنبه ۲۰ مرداد، در حاشیه مراسم «رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت یک‌ رام قطار ملی»، بیان کرد: پروژه تولید یک رام قطار ملی به میانه راه رسیده است. تلاش می‌شود که نخستین رام از قطار ملی تا دهه فجر پیش رو، تولید و تکمیل شود. قطعا کار مترو محدود به تولید یک قطار نیست و انبوه سازی دنبال می‌شود.
او با بیان اینکه در مجمع عمومی مترو، مجوز انعقاد قرارداد با همین مجموعه‌ها برای تولید ۱۰۵دستگاه واگن دریافت شده، افزود: امروز تفاهم‌نامه‌های آن با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی امضاء شد. این تفاهم‌نامه با اخذ مجوزهای قانونی به قراردادهای قانونی تبدیل خواهد شد.

امام در ادامه تأکید کرد: قطار ملی در همه کلانشهرها با استفاده از ظرفیت چهار کارخانه واگن سازی ایران باید پیگیری شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه طبق قانون، دولت موظف است که  دو هزار دستگاه واگن برای کلانشهرها تأمین کند، یادآور شد: باتوجه به اینکه قرار بود قرارداد ساخت  دو هزار واگن از طریق فاینانس پیگیری شود می‌توان این فرصت را به شرکت‌های داخلی داد تا از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 3364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =