۲۱ درصد سفرهای غیرضروری افزایش یافت

شهر: لغو طرح ترافیک در هفته گذشته سبب افزایش دو برابری طول صف‌های ترافیک نسبت به هفته پیش از آن و همچنین افزایش ۲۱ درصدی سفرهای غیرضروری به مرکز شهر شده است.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با شهر، درباره وضعیت ترافیکی پایتخت در روزهای تعلیق طرح ترافیک در مقایسه با روزهای عادی، توضیح داد: لغو طرح ترافیک سبب شده که در روزهای غیرتعطیل، صف‌های طولانی  خودرو شکل بگیرد،  همچنین امکان تردد برای خودروهای امدادی و اتوبوس‌ها در ترافیک بسیار سخت شده است.

او با بیان اینکه طول صف ترافیک در هفته نخست لغو طرح نسبت به هفته پیش از آن، دو برابر شده بود، افزود: همچنین طول صف ترافیکی در هفته جاری یعنی یکشنبه و دوشنبه بیشتر از هفته گذشته شده است.

هاشمی ضمن اشاره به بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته درباره سفرهای غیرضروری، گفت: لغو طرح ترافیک حدود ۲۱ درصد سفرهای غیرضروری را به مرکز شهر تهران اضافه کرده است. افزایش سفرهای غیرضروری سبب افزایش تراکم جمعیت و آلودگی هوا می‌شود. از طرفی تعلیق طرح ترافیک تأثیر چندانی بر تغییر آمار مسافران اتوبوسرانی و مترو نداشته است چرا که بیشتر مسافران این دو مد حمل و نقلی ثابت هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران تابع تصمیمات ستاد کرونا است، افزود: امید است که هرچه سریع‌تر با اجرای طرح ترافیک، انضباط شهری در تهران برقرار شود.

طرح ترافیک از ۱۱ مرداد ماه براساس تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا لغو شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 3377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =