۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 3383

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران:

رسانه ها و مطبوعات حال خوبی ندارند

جزای نشر یک گفتگو در حوزه سلامت مردم، تعطیلیِ یک روزنامه و بیکاری ده ها خبرنگار و فعال مطبوعاتی نیست
رسانه ها و مطبوعات حال خوبی ندارند

شهر: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری درباره توقیف روزنامه جهان صنعت گفت: در حالی که قائم مقام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان دارد که آمار درگذشتگان کرونا می تواند تا دوبرابر آمار اعلامی باشد آیا توقیف و تعطیلی یک روزنامه با اصل آزادی بیان و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات همخوانی دارد؟

به گزارش خبرنگار شهر، محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در دویست و سی مین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در هفته گرامیداشت روز خبرنگار قرار داریم گفت:جامعه مطبوعات و خبرنگاران عیدی خود را از «هیأت نظارت بر مطبوعات» دریافت کردند! خبر مانند همیشه تلخ، گزنده و غیر قابل باور بود؛ روزنامه جهان صنعت توقیف شد.

او ادامه داد: محمدرضا سعدی، روزنامه نگار با سابقه و مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت خبر از توقیف روزنامه اش داد و اعلام کرد هیأت نظارت بر مطبوعات در غیاب دو تن از اعضای خود به سبب انتشار یک مصاحبه تخصصی از هیات علمی و اپیدومولوژیست توقیف شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: محتوای این مصاحبه رویکری انتقادی به عملکرد وزارت بهداشت و درمان درباره آمار اعلامی مبتلایان و درگذشتگان ناشی از گسترش و اشاعه ویروس کرونا داشت، موضوعی که بارها توسط کارشناسان و دلسوزان نگرانِ سلامت و ایمنی مردم گوشزد شده و به سیاست های اتخاذ شده این وزارتخانه و ستاد موصوف اعتراض کرده بودند و حتی در شورای اسلامی شهر تهران نیز اکثریت اعضا خواهان اعلام آمار تفکیک شده استانی و کلانشهرها برای مقابله دقیق تر و جامع تر با این ویروس شده بودند؛ اما این اعتراضات نه تنها گوش شنوایی پیدا نکرد بلکه متهم به کاسبی از کرونا شدند و حتی توسط نهادهای غیر مرتبط نیز مورد شکایت واقع شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

حق شناس گفت: در این میان که رسانه ها و مطبوعات به دلایل روشن و فراوان حال خوبی ندارند و خبرنگاران به عنوان گوش و چشم جامعه درگیر کار سخت و خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند، شایسته و مستحق این گونه برخورد غیر منعطف و غیر قابل پذیرش نیستند و جزای نشر یک گفتگو در حوزه سلامت مردم، تعطیلیِ یک روزنامه و بیکاری ده ها خبرنگار و فعال مطبوعاتی نیست. اگر نقدی به این مصاحبه وارد است می توان با روش علمی و اغنای افکار عمومی پاسخ مناسب را داد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به اینکه قائم مقام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان دارد که آمار درگذشتگان کرونا میتواند تا دوبرابر آمار اعلامی باشد، گفت : آیا توقیف و تعطیلی یک روزنامه با اصل آزادی بیان و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات همخوانی دارد؟

حق شناس افزود: از آقای رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی و وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیات نظارت انتظار می رود نسبت به تجدید نظر و تصحیح این تصمیم و رفع توقیف از روزنامه جهان صنعت اقدام شایسته معمول دارند.

این تذکر که از سوی حق شناس در صحن شورا قرائت شد توسط محمد جواد حق شناس، حسن خلیل آبادی، بشیر حجت نظری، الهام فخاری، ناهید خداکرمی و محمد علیخانی به امضا رسیده و تقدیم هیأت رئیسه شورای شهر شد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 3383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =