برای تهیه طرح جامع انتقال انبارهای نفت تهران اقدام شود

شهر: رئیس شورای شهر تهران از دولت، وزارت نفت و شهرداری درخواست کرد که طرح جامعی برای انتقال انبارهای نفت تهران تهیه کنند که این مشکل برای همیشه حل شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر در پایان دویست و سی امین نشست شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره نتایج حضور شورایاری ها در جلسه شورای شهر گفت: شورایاری ها به دلیل وجود بیش از ۳۰۰ محله در تهران و اینکه اعضای شورا این فرصت را ندارند که در تهران به همه محلات سر بزنند بسیار کمک می کنند. آنها در محلات حضور دارند و می توانند دقیقا موارد مربوط را به عنوان مشورت به اعضای شورا اطلاعات وسیعی بدهند. لازم دیدیم برای ایجاد انگیزه در شورایاری ها هر دو هفته یک بار رابط منطقه به شورای شهر بیاید و موارد را به صورت علنی در شورا مطرح کنند و بعد اینها تبدیل به مکاتباتی می شود و به شهرداری ارسال می شود.

او درباره انفجار بیروت و انتقال انبارهای نفت تهران گفت: این موضوع سالهاست که مطرح است. از زلزله نسبتا بزرگی که در تهران اتفاق افتاد و شورای چهارم این موضوع مطرح است و مکاتبات متعددی بین شورای شهر تهران، مجموعه شهرداری، بحران تهران، بحران کشور با وزارت نفت شده است و از آنها خواسته شده که فکر جدی برای این منظور داشته باشند. بارها جلساتی برگزار شده و آنها به صورتی گفتند که اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم هزینه بالایی دارد. البته استحکاماتی را انجام داده اند که خطر کم شود و هنوز هم این موضوع بین دستگاه های اجرایی و وزارت نفت مطرح است و تقاضا این است که یک طرح جامع برای ذخیره سازی سوخت در تهران نوشته شود و بعد اجرا شود.

او ادامه داد: براساس تجربیات کشورهای توسعه یافته بهترین راه این است که مخزن را جابجا کرده و به جای امنی منتقل کنیم و بعد با لوله کشی و از طریق لوله سوخت را به جاهای مختلفی در شهر برسانیم و با مخازن کوچکتری توزیع را انجام دهیم که هزار تانکر که مسئولیت سوخت را در تهران به عهده دارند همه جا در شهر تهران تردد نداشته باشند. تردد آنها هم به شهر آسیب می رساند و حوادثی ایجاد می شود. تهران دارای شیب است و این شیب برای کامیون ها خطرناک است. مجموعه صلاحدید همه است که این اتفاق بیافتد و بنده هم از شرکت نفت و شرکت توزیع و پالایش نفت تقاضا دارم که به این موضوع فکر کنم.

هاشمی گفت: در زمانی که حادثه بیروت رخ داد،  این موضوع در تهران هم مطرح شد باعث انحراف شد و باید از طرف همه دوستان چه در شهرداری و چه وزارت نفت و دولت جدی گرفته شود که شاهد یک طرح جامع در این مورد باشیم.

او درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه شهرداری تهران قرار است به لبنان کمک کند گفت در این باره چیزی مطرح نشده است. تا به حال هیچ طرح و لایحه ای برای کمک به شهرهای لبنان به شورای شهر نیامده است. قانونا  اجازه نداریم چنین کمک هایی داشته باشیم اما می توانیم یک پویش مردمی ایجاد کنیم و کمک ها را جمع آوری کرده و در اختیار مردم لبنان قرار دهیم.

۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 3386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =