حناچی: ساخت بوستان در مناطق متراکم ارزشمندتر است

شهر: شهردار تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش سرانه فضای سبز داخل شهر گفت: اگر در ارتفاعات بالای یک هزار و ۸۰۰ متر فضای سبز ایجاد شود خوب است اما در مکان های پر تراکم ایجاد فضای سبز ارزش دیگری دارد. در مناطق متراکم تر مانند مناطق ۱۰ و ۱۱ ساخت بوستانهای محلی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران غروب سه شنبه-۲۱ مرداد- در آیین افتتاح پروژه های عمرانی منطقه ۹ و کلنگ زنی بوستان جی با بیان اینکه با گشایش پروژه های این منطقه، محله استاد معین از بن بست خارج می شود، گفت: امسال شاهد اتفاقات خوبی در تهران هستیم؛ توانستیم  اوراق مشارکت سال ۱۳۹۷ را به طور کامل بگیریم، اوراق سال ۱۳۹۸ که در بودجه سال گذشته بود نیز نقد شده و تا آخر امسال ۱۲ ایستگاه در خط ۶ و ۷ به بهره برداری می رسد. همچنین سولقان از طریق حمل و نقل ریلی به ری  وصل می شود.

حناچی با بیان اینکه به زودی تعداد زیادی اتوبوس به حمل و نقل ریلی اضافه می‌شود، افزود: با ایران خودرو دیزل برای خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس قرارداد منعقد شده تا قدری از فشار حمل و نقل همگانی کم شود. علاوه بر این اعتبارات لازم برای بازسازی یکهزار دستگاه اتوبوس پیش بینی شده  که تا به حال قرارداد ۳۰۰ دستگاه بسته شد.

او ادامه داد: در نظر داریم ۱۵ هزار تاکسی به ناوگان تاکسیرانی نیز اضافه کنیم که تا کنون قرارداد پنج هزار دستگاه با دولت منعقد شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه توسعه فضای سبز در محدوده داخلی شهر تهران که از تاکیدات مقام معظم رهبری است در دستور کار قرار گرفته، افزود: این که در ارتفاعات بالای یک هزار و ۸۰۰ متر فضای سبز ایجاد شود خوب است اما در مکان های پر تراکم و در محدوده های داخلی ایجاد فضای سبز ارزش دیگری دارد. در مناطق ۱۰ و ۱۱ با معضل کمبود سرانه های فضای سبز مواجهیم؛ بر همین اساس ساخت بوستان های محلی را در دستور کار قرار دادیم، از جمله پارک عبقری در منطقه ۲ و وثوق الدوله در منطقه ۱۴ و علاوه بر این  ساخت بوستان هرندی نیز به زودی انجام خواهد شد.

حناچی با اشاره به تغییر نگاهی که در تعریف پروژه‌ های شهری در این دوره انجام شده است، افزود: فضای بالای زیرگذر امیرکبیر که قرار بود در آن مال و سازه‌های تجاری ساخته شود با این تغییر نگاه، تبدیل به یک فضای محلی می شود که به مناطق همجوار نیز کمک می کند.

حناچی به مشکلاتی که در افتتاح زیرگذر استاد معین ایجاد شده اشاره کرد و گفت: شرمنده مردم این محدوده هستم؛ تقاضای شهروندان محل این بود که این زیرگذر دو طرفه شود که با باز شدن این مسیر قدری از آن اتصال برقرار خواهد شد و منطقه نیز از بن‌بست خارج خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه تغییر نگاه در این پروژه ها می تواند شرایط مناسب برای اوقات فراغت شهروندان فراهم کند و وظیفه داریم که این فضاها را توسعه دهیم، گفت: ایجاد فضای سبز در پادگان ۰۶ یکی از بزرگترین کارهایی است که با همکاری نیروهای مسلح و ارتش و شهرداری تهران انجام خواهد شد و یکی از تحولات بزرگ بعد از انقلاب خواهد بود.

 حناچی ادامه داد: درمانگاه شهرداری منطقه ۹ را افتتاح کردیم که خدمات درمانی را به مردم و همکاران ما در شهرداری ارائه می‌کند. علاوه بر این با باز شدن بخش جنوبی خیابان استاد معین امکان اتصال حمل و نقل عمومی در محله را فراهم می کند که تقاضای مردم منطقه است.

او با اشاره به جمله شهید قاسم سلیمانی درباره اینکه در هر بحرانی یک فرصت نهفته است، اضافه کرد: دیروز پروژه تولید قطار شهری داخلی را کلید زدیم. پروژه ای که از طراحی تا اجرا یک رام قطار را که دارای  هفت واگن است و حدود ۸۰ درصد قطعات آن داخلی سازی شده را در برمی گیرد.   امیدواریم که این مسیر برای اتوبوس‌های برقی نیز فراهم شود.

در این مراسم، افتتاح پروژه های درمانگاه منطقه ۹، امتداد خیابان استاد معین و دو طرفه شدن زیرگذر استاد معین انجام و کلنگ ساخت بوستان جی به زمین زده شد.

در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه ۹، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، محمد علیخانی، مجید فراهانی، افشین حبیب زاده و  شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، سید مصطفی موسوی لاری شهردار منطقه ۹ و سردار حسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران حضور داشتند.

۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
کد خبر: 3408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =