مهارت سنجی نیروهای عملیات بحران منطقه ۱۹

تمامی نیروهای عملیاتی و فوریتی ۱۳۷، خدمات شهری و بحران نواحی طی انجام بازدید های میدانی در خصوص میزان مهارت استفاده از تجهیزات و ابزارآلات مورد سنجش قرار گرفتند.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محسن آلمانی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه شناخت نقاط قوت و ضعف نیروهای ۱۳۷ نواحی پنجگانه را در نحوه استفاده از تجهیزات این سامانه از جمله اهداف این بازدیدها اعلام کرد و گفت: طی این بازدیدها درخصوص چگونگی استفاده از تجهیزات به نیروهایی که از ضعف اطلاعات برخوردار بودند آموزش هایی ارائه شد.  

همچنین کارشناسان آتش نشانی و اورژانس نیز با حضور در این کارگاه آموزشی به ارائه نکاتی در خصوص چگونگی برخورد در مواقع بروز حوادث احتمالی و آموزش اطفا حریق پرداختند.

آلمانی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش در پیشگیری از خسارت های جانی و مالی ناشی از بروز بحران ها و سوانح غیر مترقبه  بیان کرد: در همین راستا نیز طبق برنامه ریزی انجام شده آموزش های همگانی در حوزه های تخصصی شهری  در زمینه بحران، ایمنی و اثرات مخرب بلایای طبیعی و غیر طبیعی صورت می گیرد.

او بروز رسانی امکانات و ادوات پایگاه های ستاد مدیریت بحران منطقه، شناخت دقیق و درست کانونهای خطر محدوده منطقه و هماهنگی کامل با بخشهای مختلف ستادی وحوزه های مختلف شهری درجهت اقدامات پیشگیرانه موثر در خصوص کاهش تلفات انسانی درزمان وقوع بروز حادثه را از دیگر اولویت های اجرایی این ستاد دانست.

همچنین بازپیرایی گروه های دوام و آموزش مجدد آنها، آموزش کارشناسان مدیریت بحران نواحی، برگزاری مانورهای مختلف در منطقه، برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه نیروهای اجرایی نواحی پنجگانه منطقه و متعاقب آن نیز برگزاری آزمون عملی واجرای مانور همزمان از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران در راستای پیشگیری از پیامدهای احتمالی حوادث مترقبه و غیر مترقبه است.

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 3420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =