ساخت و ساز آنلاین در پایتخت

شهر: تا پیش از ارایه سرویس‌های حوزه شهرسازی در سامانه «تهران من»، شهروندان برای مشاهده طرح تفصیلی به شهرداری و دفاتر خدمات شهر مراجعه می‌کردند و این رانتی برای عده‌ای خاص بود، اما حالا این اطلاعات شفاف و فراگیر شده است.

به گزارش شهر، سامانه «تهران من» را شهروندان تهرانی به واسطه طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا به خوبی می شناسند و تقریبا بیشتر تهرانی‌ها در این سامانه یک حساب شهروندی دارند، اما این سامانه صرفا محدود به خدمات طرح ترافیک نیست و سرویس‌های متعدد دیگری را ارایه می دهد.

یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین سرویس‌های این سامانه مربوط به خدمات حوزه شهرسازی است. حوزه‌ای که شهروندان بیشترین چالش را با آن داشتند اما حالا ارایه خدمات در سامانه «تهران من» نه فقط از این چالش‌ها کاسته بلکه سبب شده تا از رفت و آمدها به دفاتر خدمات الکترونیک شهر هم کاسته شود. پارسال نیز از سامانه درخواست تشکیل پرونده الکترونیکی و نظارت بر اجرای آن به صورت غیرحضوری رونمایی شد. شهروندان تا پیش از این، برای مشاهده طرح تفصیلی به شهرداری و دفاتر خدمات شهر مراجعه می‌کردند و این کار، رانتی برای عده‌ای خاص بود، اما امروزه این اطلاعات شفاف و فراگیر شده است.

همچنین در ادامه این رخداد، برخی دیگر از خدمات  حوزه شهرسازی هم کاملا به صورت غیرحضوری ارائه شد. مثلا شهروندان قبلا برای دریافت برخی مستندات پرونده خود حتما باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه می‌کردند که در حال حاضر به صورت مجازی در اختیارشان است. همچنین پایان کار آپارتمان ها هم با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به صورت آنلاین قابل دریافت شده است.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران پیش از این و با هدف هوشمندسازی سرویس‌های شهرسازی، «کارتابل شهروندی شهرسازی» را در سامانه «تهران من» راه اندازی کرده است که علاوه بر این خدمات، شهروندان می‌توانند اطلاعات کامل و سوابق پرونده‌های شهرسازی خود را مشاهده کنند.

پیش از این محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درباره تأثیر سامانه‌های هوشمند در جلوگیری از فساد گفته بود: «با این سامانه‌ها و توسعه آن‌ها باید جلوی تخلف حوزه شهری گرفته شود. به نحوی که از طریق سامانه میزان تراکم و سطح اشتغال به فرد متقاضی پروانه ساخت اعلام شود و حتی شهردار منطقه نیز نتواند آن را تغییر دهد.»

نشانی تهران من: my.tehran.ir

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
کد خبر: 3436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =