نبود مدیریت یکپارچه چگونه در اقدامات مقابله با کرونا در تهران اخلال ایجاد کرد؟

یکی از متولیان خوب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانست شهرداری باشد که متاسفانه با نبود مدیریت یکپارچه و تعدد نهادهای تصمیم‌گیر حتی در برخی اقدامات شهرداری هم اختلال ایجاد شد.

شهریار دبیرزاده، کارشناس مسایل شهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، فقدان مدیریت یکپارچه را سبب آسیب به برخی اقدامات برای مقابله با کرونا دانست و با بیان اینکه در شرایط بحرانی است که نبود مدیریت یکپارچه و هماهنگ خود را به خوبی نشان می دهد، توضیح داد: امروز که بحران کرونا به یک بحران جهانی بدل شده و ایران هم در کانون این بحران قرار دارد، نیاز به حداقل هماهنگی و یکپارچگی در مدیریت به خوبی احساس می‌شود.

او فقدان مدیریت یکپارچه را سبب موازی کاری و نگرفتن سیاست درست عنوان کرد و گفت: نبود هماهنگی میان نهادهای دخیل سبب موازی‌کاری و فقدان دقت در سیاست‌گذاری‌ها می شود. گرچه اقدامات شهرداری تهران به عنوان نهاد عمومی که متولی اداره شهر است در مقابله با کرونا چشمگیر بود؛ اما باز نبودن دست این نهاد و وجود نهادهای متعدد تصمیم‌گیر منجر شد تا به خوبی نبود مدیریت یکپارچه در حل معضل مدیریت بحران کرونا مشاهده شود. 

دبیرزاده به اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا اشاره کرد و توضیح داد: مهم ترین مساله ای که شهرداری‌ها با آن روبرو هستند پسماند و به خصوص زباله های بیمارستانی است، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما به نظر می‌رسد کماکان یکی از معضلات شهر پسماند و تفکیک زباله است.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =