ورود خانواده‌ها با دوچرخه به بوستان گفتگو آزاد شد

شهر: با راه اندازی و افتتاح مسیر چهار کیلومتری دوچرخه در بوستان گفتگو، ممنوعیت ورود دوچرخه به این بوستان برطرف شد. همچنین در مراسم افتتاح این مسیر، از ۱۰ دوچرخه سوار برتر تهران که از اپلیکیشن دوچرخه استفاده می کنند تقدیر شد.

یعقوب آزاده دل، مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح مسیر دوچرخه بوستان گفتگو در گفتگو با شهر با بیان اینکه از امروز (۲۸ مرداد ۱۳۹۹) ورود خانواده‌ها با دوچرخه به این بوستان آزاد شد، گفت: از ابتدای تاسیس بوستان گفتگو دوچرخه ها اجازه ورود به آن را نداشتند و خانواده ها نیز حق استفاده از دوچرخه در بوستان را نداشتند. در همین راستا پس از طراحی مسیر دوچرخه، خط کشی مسیر، تابلو گذاری و مشخص شدن مسیر پیاده از دوچرخه این مشکل برطرف شده و به همین مناسبت تعدادی از دوچرخه سواران تهران در افتتاحیه این مسیر به دوچرخه سواری در آن پرداختند و ورود دوچرخه به مسیر دوچرخه سواری بوستان گفتگو به طور رسمی افتتاح شد.

او افزود: این رینگ، به طول تقریبی ۴ کیلومتر دور بوستان گفتگو است که به بوستان زمان در جنوب بزرگراه حکیم وصل می شود.

آزاده دل درباره اپلیکیشن «دوچرخه» نیز توضیح داد: شهرداری تهران اپلیکیشن پایش دوچرخه سواری شهر تهران را در خرداد ماه رونمایی کرد و امروز از دوچرخه سوارانی که بیشترین کیلومتر پایش و بالاترین امتیاز را در این اپلیکیشن کسب کرده بودند تقدیر شد.

او با بیان اینکه استقبال از اپلیکیشن دوچرخه در حدود دو ماهی که از رونمایی آن می گذرد فراتر از انتظار بوده و تا به امروز حدود سه هزار نفر در شهر تهران عضو این اپلیکیشن هستند، ادامه داد: این اپلیکیشن مسیرهای دوچرخه سواران را پایش می کند و قابلیت هایی مانند اطلاعات میزان کالری مصرف شده، ذخیره سازی مسیرهای طی شده و اطلاعات آن، شبکه اجتماعی برای ارتباط با سایر دوچرخه سواران و همچنین مسیریابی برای پیدا کردن مسیرهای ایمن در آن طراحی شده است. 

مدیر واحد توسعه سیستم های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره سنگین بودن دوچرخه های شرکت بیدود نیز گفت: در همه جای دنیا دوچرخه های اشتراکی با دوچرخه های شخصی متفاوت و متمایز هستند؛ به دلیل این که سرقت دوچرخه و قطعات آن کمتر شود و استهلاک دوچرخه پایین بیاید معمولاً وزن آنها مقداری از دوچرخه های معمولی و شخصی بیشتر است.

او در پایان از راه اندازی پویش «سفر عشق» به مناسبت ماه محرم خبر داد و افزود: در این پویش که از روز عاشورا کلید می خورد به ۱۰ نفر از دوچرخه سواران استفاده کننده از اپلیکیشن دوچرخه که بتوانند معادل طول مسیر تهران تا کربلا را در سطح شهر تهران رکاب بزنند به قید قرعه هدیه ای معادل کمک هزینه سفر به کربلا از طرف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اهدا خواهد شد. 

خبرنگار: علی سی پی

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 3644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =