شهر: به گفته رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران شهرداری تهران کمترین میزان مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا را داشته است که این امر نشان‌دهنده عملکرد موفق شهرداری در پیشگیری و مقابله با کرونا در خدمات شهری بوده است.

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران پیش از این به فارس، درباره آمار مبتلایان به کرونا در شهرداری پایتخت گفته بود که از ابتدای بروز کرونا تاکنون ۴۹۴ نفر در شهرداری تهران مبتلا به کرونا شده و تست مربوط به این بیماری در آنها مثبت بوده است.بیشترین آمار مبتلایان در منطقه ۱۷ و ۱۱ شهرداری است و در بخش‌های مختلف از جمله سازمان فرهنگی و هنری و شهرداری مناطق همه گرفتار ویروس کووید ۱۹ بوده‌اند.

در همین باره  او برای توضیح بیشتر به شهر گفت که شهرداری تهران به نسبت جمعیت شهر تهران و جمعیت شهرداری کمترین میزان مبتلا به کرونا را داشته  که این امر نشان می دهد پیشگیری ها در شهرداری موثر بوده است.

خداکرمی با تأکید بر این امر که عدد 494 با توجه به نزدیک به 60 هزار نفر کارکنان شهرداری بسیار رقم اندکی است، بیان کرد: با توجه به اپیدمی کرونا که در بعضی کشورها تا 6 درصد اعلام شده است، جمعیت مبتلا در شهرداری با توجه به گرفتاری در تهران کمتر از یک درصد بوده است.

به گفته این عضو شورا، این امر نشان می دهد که اقداماتی که شهرداری تهران از آغاز کرونا یعنی 30 بهمن انجام داده است با وجود آنکه در بخش خدمات شهری بوده بسیار موثر بوده است و شهرداری تهران در این مسیر خیلی مناسب و موفق عمل کرده است.

خداکرمی با اشاره به اینکه بر اساس آماری که در سامانه مدیریت بحران برای شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود 494 نفر در شهرداری تهران مشکوک به کرونا بوده‌اند. از این تعداد با توجه به اینکه اوایل تست قریب به یقین در اختیار نبوده است تعدادی مبتلا شده‌اند و قرنطینه خانگی داشته‌اند و برخی تنها درمان سرپایی داشته و مبتلای قطعی نبوده‌اند.او ادامه داد: در تهران 22 منطقه وجود دارد که در برخی از مناطق میزان آلودگی بیشتر بوده و به تبع آن نیز تعداد مبتلایان در شهرداری در آن مناطق بیشتر بوده است.با این حال خداکرمی تأکید کرد که با وجود آنکه پارکبان‌ها هیچ تعطیلی نداشته اند حتی یک مورد مبتلا به کرونا در میان آنها نبوده است.

او افزود: در میادین میوه و تره بار نیز تعطیلی وجود نداشته و فروشندگان هر روز با تعداد زیادی مشتری مواجه بوده‌اند اما با پیشگیری‌هایی که انجام شده از جمله ضدعفونی و در اختیار قرار دادن ماسک و دستکش هیچ مورد کرونایی در میادین نبوده است.

این عضو شورای شهر درباره فروشگاه‌های شهروند که بدون تعطیلی کار کرده اند نیز گفت: تنها یک مورد از کارکنان مجازی در شهروند مبتلا شده است و هیچ مورد دیگری گزارش نشده است.

او به عنوان رئیس کمیته سلامت شورای شهر ابراز خشنودی کرد که کارکنان شهرداری به توصیه‌ها توجه کرده‌اند و کمترین میزان مبتلا در شهرداری وجود داشته است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 365

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =