حضور زباله گردها و دپوی زباله را گزارش دهید

فعالیت کتف‌کولی‌ها یا زباله‌گردها ممنوع است و کسانی که به این کار مبادرت می‌کنند بر اساس قانون شهرداری، متخلفند و مأموران شهرداری باید با آنها برخورد کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 ،به گفته «علیرضا علی‌بخشی» معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه، این کار در نواحی شهرداری منطقه 6 انجام می‌شود. او می‌گوید: کتف‌کولی‌ها در محله‌ها حضور دارند و این موضوع را نمی‌توان کتمان کرد. برخورد با آنها برابر قانون شهرداری انجام می‌شود و براساس حکم اخذ شده از مراجع قضایی، با همکاری مأموران نیروی انتظامی ‌این کار با جدیت در نواحی شش‌گانه منطقه پیگیری می‌شود. 
به گفته علی‌بخشی ممانعت از فعالیت زباله‌گردها در اولویت کار شهرداران نواحی قرار دارد. او می‌گوید: از اسفند طرح برخورد با زباله‌گردها در دستور کار شهرداران نواحی قرار گرفته است و مأموران انضباط شهری در محله‌ها به‌طور مستمر مشغول گشتزنی هستند و با زباله‌گردها برخورد می‌کنند. با توجه به کارهای انجام ‌شده، حدود ۸۵‌درصد از فعالیت زباله‌گردها در محله‌ها کم شده است و برای اینکه این فعالیت‌ها باز هم کم‌تر شوند، برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده‌ایم که به‌زودی در نواحی اجرا می‌شود. 
شناسایی محل دپوی زباله‌ها با همکاری شهرداران در نواحی انجام می‌شود. معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه 6 در توضیح بیشتر می‌گوید: برای جمع‌آوری زباله‌های دپوشده در معابر، ۴ دستگاه خودرو ویژه به این کار اختصاص داده شده است. همچنین از خودروهای معبربان و شهربان خواسته‌ایم در این کار به ما کمک کنند و روزانه حجم قابل توجهی زباله جمع‌آوری و امحا می‌شود. 
علی‌بخشی در پایان تأکید می‌کند: سامانه ۱۳۷ برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان راه‌اندازی شده است. بنابراین از مردم درخواست می‌کنم به محض مشاهده زباله‌گردها یا کیسه‌های زباله دپوشده با این سامانه تماس بگیرند و گزارش دهند. 

 

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =