حناچی: عملکرد پزشکان در دوران کرونا تداعی کننده دفاع مقدس است

شهردار تهران با تبریک روز پزشک ، عملکرد کادر درمان در دوران شیوع کرونا را تداعی کننده فعالیت این قشر در جبهه های جنگ و هشت سال دفاع مقدس دانست.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت و نکوداشت روز پزشک که پنج شنبه-۳۰ مرداد-در برج میلاد برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای سلامت و زاد روز ابن سینا گفت: ابن سینا از آن دسته آدم هایی است که تحت تاثیر زمانه خود قرار نگرفت و آثاری از خود به جا گذاشت که بسیار ارزشمند است. او علاوه بر طبابت و حوزه پزشکی در زمینه های دیگر هم فعالیتهای داشت. یکی از آثار به جامانده جالب این طبیب مناظره اش با بایزید بسطامی است که در قالب شعر به دست ما رسیده است. 
حناچی گفت: امروز روز پزشک است و ما پزشکانی داشته‌ایم که مانند ابن سینا علاوه بر علم طبابت در علومی فراتر از پزشکی هم خوش درخشیدند. در دوره معاصر محمد قریب یکی از این عزیزان بود و همچنین پزشکانی که در دوران دفاع مقدس صحنه هایی درخشان از خود به جا گذاشتند. برخی از آن پزشکان که امروز هم در جمع ما هستند در دوران دفاع مقدس از قبل از عملیات شروع به فعالیت می کردند و در حین عملیات رکورد هایی را از خود به جا گذاشتند که در سطح جهان مطرح است. آنها در فاصله زمانی جراحت یک رزمنده تا درمان و جراحی احتمالی از نظر زمانی رکورد آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام را شکستند. من در منطقه پنج ضلعی به یاد دارم که چگونه یک پزشک شریان خون یک رزمنده را حفظ کرد و باعث زنده ماندن او شد. امروز در دوران کرونا هم با دیدن برخی صحنه ها به یاد آن روزها می‌افتیم.
او با بیان اینکه وقتی با مردم با صداقت رفتار کنیم آنها هم پاسخ شان صادقانه خواهد بود، گفت: در دوران کرونا شاهدیم چگونه مردم در شرایط بد اقتصادی همدیگر را یاری می کنند .
شهردار تهران با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان گفت: به نظر من مسئولان دو وظیفه دارند یکی فعالیت های جاری و دیگری هم برخی اقدامات که در نهایت قضاوت آیندگان تابع آن اقدامات خواهد بود و متاسفانه برخی مسئولان این اقدامات را فراموش کرده اند.

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 3689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =