امانی: مدیریت یکپارچه در شهر حافظ باغ‌ها است

یک عضو شورای شهر تهران معتقد است که با مدیریت یکپارچه می‌توان برنامه ادواری حفظ باغ‌ها در تهران را اجرایی کرد و به خواسته 93 درصد مردم عمل کرد.

شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با شهر درباره برنامه ادواری حفظ باغ‌ها درتهران بیان کرد:موضوع برج باغ‌ها بسیار شرایط سختی را هم در کشور و هم در تهران به وجود آروده است و بیشتر باغ‌ها تبدیل به برج شدند و در واقع شریان‌های تنفسی شهر تهران به شماره افتاد.

او ادامه داد: شورای پنجم با توجه به حساسیت و دغدغه‌ای که هم خودشان و هم مردم داشتند و بیش از 93 درصد درخواست رسیدگی به  آلودگی هوا و ترافیک را از شورای جدید و مدیریت جدید مطرح کرده بودند، از همان روزهای اول لغو برج باغ‌ها را در دستور کار گذاشتند.

به گفته امانی، برج باغ‌ها تبدیل به خانه باغ‎ها شد. موضوع اصلی این است که  در گذشته بیشتر شهر تهران باغ و حتی کشورباغ بوده است. باغ خرمالو و توتستان‌های زیادی داشتیم که یکی از آسیب‌های شهرنشینی این است.

امانی گفت: شورا سعی کرد در یک چارچوب و برنامه زمانی حداقلی از تخریب بیشتر باغ‌ها جلوگیری کند ضمن اینکه حقوق مکتسبه شهروندان را نیز پیگیری کرد.

این عضو شورای شهر به بازدید اخیر خود از منطقه 22 اشاره کرد و افزود: پارک چیتگر و دریاچه خلیج فارس در ضلع غربی یک فاصله‌ای داشتند که رها شده است.

او در همین باره به مدیریت یکپارچه شهر و تمرکز بر فضای سبز تأکید کرد و گفت که زمین رها شده در حدفاصل چیتگر و دریاچه تبدیل به زباله‌دانی شده است و این در حالی است که می‌تواند با یک مدیریت واحد در اختیار مردم قرار بگیرد.

امانی ادامه داد: همان طور که شورا در این مورد حساس است، مردم هم در ارتباط با قطع درختان حساس هستند.

او با اشاره به اینکه سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری می‌گوید که همه درخت‌ها را از نظر الکترونیکی شماره‌گذاری می‌کند وبرنامه ادواری حفظ باغ‌ها وجود دارد بیان کرد: اما از نظر من تفکر سنتی و قدیمی در ارتباط با آبیاری درخت‌ها همچنان وجود دارد و حتی در احداث پارک‌های جدید آبیاری قطره‌ای انجام نمی‌شود.

امانی گفت: در ارتباط با بحث مصرف آب و مدرنیزه کردن در ختان و مراقبت از آنها هنوز قوانین صد در صد اجرایی نشده است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =