مختاری: 11 باغ در سال گذشته نجات یافتند

شهر: مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد که در طول یک سال گذشته پس از مصوبه شورا و دستور شهردار تهران برای حفظ باغات، 11 باغ در تهران تملک شده و این باغ‌ها برای بهره‌برداری مردم  به عنوان پارک عمومی مورد استفاد قرار می‌گیرد.

برخی از اعضای شورای شهر تهران بر این باورند که برنامه ادواری حفظ باغ‌ها و درختان در تهران هنوز اجرایی نمی‌شود و شهرداری در برخی موارد قادر به اجرای این موارد نیست.

این سوالی است که محمدعلی مختاری، مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران به آن پاسخ داده است.

مختاری در گفتگو با شهر در این باره گفت: شهرداری تهران در پی دستور شهردار محترم جناب دکتر حناچی، در حال تملک باغات در مناطق کم برخوردار است.

او ادامه داد: در همین زمینه نیز از محل اخذ عوارضی که مربوط به لایحه حفظ و گسترش فضای سبز است تاکنون 11 باغ تملک شده است و تعداد دیگری در دستور کار است. در مناطق کم برخوردار مانند منطقه 7، 10 ،17، 8 و 12 توجه می‌کنیم که باغات به عنوان پارک عمومی برای استفاده شهروندان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

او گفت: شهرداری سرانه‌های فضای سبز را هم درهمان محله‌ها تأمین می‌کند و این دستوری است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

مختاری بر همین اساس تأکید کرد که برنامه ادواری حفظ باغات در تهران به درستی در حال اجرا است و در این زمینه گزارش آماری مشخصی وجود دارد که در صورت نیاز منتشر خواهد شد.

پیروز حناچی، شهردار تهران روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران اعلام کرد: با ضوابطی که در شورای شهر مصوب شده و اکنون در شورای عالی در حال بررسی است تجدید نظر در باغات را دنبال می کنیم و دیگر مجوز برج باغی صادر نخواهد شد.

او با اشاره به اینکه پهنه وسیعی از کاربری برای باغات تعریف شده به شرطی که باغ باقی بماند، افزود: تلاش می‌کنیم با استراتژی برد - برد پهنه‌ای از کاربری‌ها را در باغات موجود داشته باشیم.
او گفت: باغات باقیمانده که در اختیار دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی است را حفظ خواهیم کرد و این امر نیازمند کمک و حمایت همه است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =