امانی: نقدینگی باید به بخش TOD هدایت شود

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است در راستای تصویب لایحه محرک اقتصادی توسعه طرح های TOD(توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی)می تواند راهگشای شهرداری تهران باشد.

شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با شهر با اشاره به تاثیر تصویب لایحه محرک اقتصادی بر درآمد شهرداری تهران گفت: لایحه‌ محرک اقتصادی در ابتد به صورت دو فوریت و بعد یک فوریت به صحن آمد و پس از بحث و بررسی به تصویب رسید، البته من معتقد نیستم که این لایحه می تواند سرنوشت شهرداری را می‌تواند متحول کند. 

او ادامه داد: بخشی از این لایحه بخشودگی بود برای اینکه شهروندانی که در زمان کرونا شرایط بسیار سختی را پشت‌سر می‌گذارند؛ بتوانند با یک فاصله زمانی دیرتر حقوق و عوارض شهرداری را بپردازند. 
عضو کمیسیوخن عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: بخش دیگری از این لایحه به 200 هزار هزار میلیارد نقدینگی موجود در کشور اشاره می کرد، براساس نظر کارشناسان کمیسیون‌های تخصصی این نقدینگی  می‌تواند به بخش مسکن و TOD  (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) هدایت شود.

امانی با بیان اینکه پیگیری اجرایی شدن TOD رویکرد مهمی است که در شورای پنجم دنبال می شود، گفت: اجرای طرح های TOD محور سرمایه مردم را برای تحصیل ثروت سمت و سو می دهد و هم بر بازارهایی توسعه شهری مبتنی‌ بر حمل‌ونقل عمومی که تاکید شورای پنجم است اهتمام می ورزد، این اقدامات می‌تواند گره‌گشای شهرداری باشد.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =