صدراعظم نوری: آب تهران در تابستان جیره‌بندی نمی‌شود

شهر: عضو شورای شهر تهران اعلام کرد آغاز به کار تصفیه‌خانه ششم در خرداد ماه با مصوبه شورا ظرفیت تأمین آب مورد نیاز را افزایش می‌دهد و مانع جیره‌بندی آب تهران در فصل گرما می‌شود.

مسأله تامین آب تهران به ویژه در فصل گرما از چالش‌های اساسی پایتخت در سال‌های اخیر بوده است. اما شروع سال 99 بحران بزرگ‌تری با عنوان کرونا را به همراه داشت که به نظر می‌رسد با افزایش ناگهانی 25 درصدی میزان مصرف آب در تهران در فصل بهار چالش گذشته را جدی‌تر کرده باشد و این نگرانی را ایجاد کند که آیا تابستان امسال جیره بندی آب محتمل خواهد بود یا خیر؟

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با شهر با رد جیره‌بندی آب در فصل گرما این نگرانی را کاهش داد.

او گفت: این وظیفه وزارت نیرو است که آب مورد نیاز کشور را تأمین کند و خوشبختانه بارندگی‌های خوبی که امسال و سال گذشته روی داده است، مقداری آب مورد نیاز را تأمین کرده است. با توجه به شرایط بحرانی (کرونا) که در آن قرار گرفته‌ایم با استفاده بیشتر آب از سوی شهروندان برای ضدعفونی و شست و شو مواجه هستیم که در این راستا وزارت نیرو اقدام خوبی انجام داده است و ظرفیت‌ها را افزایش داده است.

او افزود: احداث تصفیه خانه ششم که ظرفیت بسیاری بالایی دارد اقدام خیلی ارزشمندی است. این تصفیه خانه با هزار میلیارد ایجاد شده و شش سال برای تأمین 300 میلیارد متوقف شده است و با مصوبه شورای شهر تبصره 3 کار آن به اتمام رسیده است و ان شالله در خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

نوری گفت: این تصفیه خانه بخشی از آب را تأمین خواهد کرد.البته که تهران در فصل گرما بدون مشکل نخواهد بود اما همه شهروندان باید این توصیه را که در مصرف آب صرفه جویی کنند جدی بگیرند. حتی در دوره کرونا نیاز به این اندازه شست و شوی بی رویه نیست و کسانی که در منزل هستند و رفت و آمد کمتری دارند لازم نیست ده ها بار دست خود را بشویند و شیر آب بی جهت باز بماند.

او افزود: ضدعفونی‌ها و گندزدایی‌ها هم بر اساس پروتکل‌ها تغییر کرده است و این طور نیست که زمین و آسمان و درخت و همه چیز بی رویه ضدعفونی شود. تنها نقاط پر تردد و رفت و آمد را ضدعفونی می کنند در همین راستا باید تلاش کرد که مصرف آب مدیریت شود.

این عضو شورای شهر ابراز امیدواری کرد که در سال جاری تهران  دچار مشکل کمتری شود.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =