۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 3803
مهمانسرای دانشگاه امام علی موزه می شود

شهردار منطقه ۱۱ با تشریح اقدامات این منطقه در حوزه حفظ و حراست از ابنیه تاریخی و میراثی از شروع مذاکرات با ارتش برای تبدیل مهمانسرای دانشگاه امام علی (ع) به موزه خبر داد.

نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ در گفتگو با شهر با بیان اینکه مطابق برنامه های پنج ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱۱ از اواخر سال ۱۳۹۵ اقداماتی را درباره حفظ و حراست از ابنیه تاریخی و میراثی در چند بخش آغاز کرد، گفت: در این راستا بعضی از پروژه ها مستقیما توسط شهرداری منطقه و برخی نیز با مشارکت مردم، سازمان ها و نهادهای مرتبط انجام شده است.

او افزود: از طرح های مرمتی که توسط شهرداری منطقه ۱۱ منطقه انجام شد می توان به طرحهای مرمت مسجد مشیرالسلطنه و چهارسوق چوبی، پیرایش میدان و متروی حر، مرمت املاک تاریخی خیابان ولیعصر اشاره کرد که از اولین اقدامات در این زمینه بود.

آبادیان ادامه داد: مرمت مهمانسرای امام علی(ع) در خیابان پاستور غربی که ثبت ملی است، مرمت سقاخانه عزیزمحمد در خیابان فروزش و کتیبه صلوات در خیابان کارگر از اقدامات جاری است که این منطقه در این سه سال انجام داده است.

او اضافه کرد: مذاکراتی با ارتش در حال انجام است تا مهمانسرای دانشگاه امام علی(ع) تهاتر و تبدیل به موزه شود. این مهمانسرا که بنایی ارزشمند و فاخر است و اکنون محل استقرار کادرهای دانشگاه افسری است پس از رایزنی و موافقت ارتش تبدیل به موزه جنگ خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۱ با بیان اینکه در یک سری از پروژه ها، این منطقه به عنوان تسهیلگر در پروژه های محرک توسعه عمل کرده، عنوان کرد: پیرایش جداره خیابان وحدت در حد فاصل مختاری تا شوش از جمله این اقدامات است که طی آن با تسهیلگری و برگزاری جلسات فشرده جداره های حدود ۵۰ پلاک در این محدوده بازپیرایی، طراحی و یکسان سازی شد. علاوه بر این مرمت ملک هایی واقع در خیابان وحدت نبش اسدی منش و کوچه لولاگر به عنوان تنها کوچه قرینه ای انجام شده است.

او با بیان اینکه از جمله پروژه های مشارکتی که این منطقه با سازمان زیباسازی انجام داده مرمت سردر آگاهی شاپور در خیابان وحدت اسلامی است، ادامه داد: علاوه بر این مرمت سرتاسر کوچه اول در خیابان خارک بعد از خیابان استاد شهریار که تئاتر مهرگان در آن واقع شده است با همکاری و مشارکت مالکان در حال انجام است. همچنین از پروژه های مشترک دیگر با سازمان زیباسازی می توان به مرمت خانه مینایی اشاره کرد.

آبادیان درباره مرمت میدان حسن آباد افزود: مناقصه پروژه مرمت میدان حسن آباد به عنوان یکی از مهمترین میادین شهر تهران، برگزار و مجری آن انتخاب شده است و طی آن جداره میدان بعد از آتش سوزی سال گذشته دوباره مرمت می شود. همچنین پیرایش میدان وحدت اسلامی، پیرایش میدان و متروی رازی نیز تا یک ماه آینده کلید می خورد.

او درباره اقداماتی که در یک ماه گذشته در حوزه احیای بافت و بنای تاریخی توسط  شهرداری منطقه ۱۱ انجام شده، گفت: نقاشی دیواری تهران قدیم در خیابان جمهوری به مساحت یکهزار و ۴۴۰ متر مربع که درآن عکس قدیمی  میدان حسن آباد تصویرنگاری شده  و نقاشی عناصر و المان های معماری سنتی و تاریخی روی دیوارهای روبروی بیمارستان نجمیه به پایان رسید.

شهردار منطقه ۱۱ از احیای نقشه ابنیه تاریخی سطح این منطقه خبر داد و افزود: این نقشه امسال به روز رسانی شده و یک نقشه باکیفیت چاپ شده که در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می گیرد.

او در پایان یادآور شد: مرمت و نورپردازی خانه تیمورتاش متعلق به ارتش در دانشگاه دافوس در خیابان پاستور غربی نیز با همکاری ارتش انجام و این خانه تبدیل به موزه شده و شهروندان می توانند روزهای دوشنبه و جمعه از آن بازدید کنند.

خبرنگار: علی سی پی

۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 3803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =