پیشرفت ۹۶ درصدی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از رفع کامل معارضات ملکی در مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار خبر داد.

به گزارش شهر، به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه عملیات ساخت مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار(حدفاصل پل تقاطع خیابان شهید مزینانی تا پل های تقاطع ثامن) در ابتدای سال ۱۳۹۸ با ۵۳ پلاک معارض مواجه بود، گفت: متعاقب بازنگری در طرح احداث تندروها، ۵ پلاک از مسیر اجرای طرح خارج شد و ۴۸ پلاک دیگر نیز با همکاری شهرداری منطقه ۱۵ مورد تملک و آزادسازی قرار گرفت.
او اقدامات عمرانی در حال اجرا به منظور تکمیل مسیرهای تندروی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار را شامل اجرای زیرسازی، جدولکاری، روسازی بتنی، آسفالت و سایر عملیات تکمیلی از قبیل تامین روشنایی مسیر و ساخت پل عابرپیاده در محدوده حدفاصل پل شهید مزینانی تا بزرگراه امام رضا(ع) ذکر و اضافه کرد: با توجه به نیاز شهروندان ساکن در محدوده طرح و در راستای اجرای توافقات به عمل آمده با شورایای محله مشیریه جهت ایجاد دسترسی بین پهنه های شمال و جنوب بزرگراه، اجرای یک مسیر زیرگذر پیش بینی شده که در حال حاضر در مرحله اتمام عملیات خاکبرداری و اجرای فونداسیون است.  
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار در بخش مسیرهای تندرو به مرز ۹۶ درصد رسیده است.
فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار شامل یک مسیر چهار کیلومتری حدفاصل پل تقاطع مزینانی تا پل های تقاطع ثامن در محل تلاقی با بزرگراه امام رضا(ع) است. بهره برداری از این بزرگراه سبب تفکیک ترافیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت و آمدهای محلی خواهد شد. افزون بر این، بزرگراه شهید رستگار برای میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان نقش یک محور کمکی را ایفا کرده و باعث کاهش بار ترافیک این معابر خواهد شد.
 

۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 3824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =