نصب اثر عاشورایی فرشچیان در میدان فاطمی

عصر عاشورا نام تابلوی معروف استاد محمود فرشچیان است که برای نخستین بار اثر حجمی الهام گرفته از آن در مقیاس واقعی ساخته و در میدان فاطمی تهران نصب شد

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، علی رضا علی بخشی، معاون امور شهری و محیط زیست شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: «امسال به دلیل بیماری کرونا، مراسم محرم متفاوت برگزار می شود. مدیریت شهری منطقه ۶ هم در راستای ایجاد فضاهای عاشورایی و حسینی در معابر اقدام به نصب کتیبه و پرچم کرده و محله ها سیاهپوش شده اند.»
 علی بخشی ادامه داد: «در راستای سیاست مدیریت شهری تهران مبنی برفضاسازی شهر متناسب با حال و هوای محرم و نصب المان های شهری با موضوع عاشورا، اثر حجمی برگرفته از تابلو عصر عاشورا استاد فرشچیان توسط مازیار رنجبرهنرمند جوان و خلاق ساخته و در میدان فاطمی نصب شد.»
به گفته او جنس این المان از کامپوزیت است و در ابعاد واقعی ساخته شده و در اجرای آن تلاش شده تا با امانت داری به جزئیات اثر اصلی توجه شود که این موضوع وِزگی مهم این اثر در مقایسه با برخی کارهای مشابه به شمار می رود.
علی بخشی خاطرنشان کرد: «این المان در ضلع غربی میدان فاطمی نصب شده است و قطعا شهروندانی که در این محور تردد می کنند با تماشای آن ماجرای ظهر عاشورا در ذهن شان تداعی می شود. در حقیقت با این کار تلاش کردیم فضای شهر عاشورایی شود.»

۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 3834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =