به گفتمانی واحد در حوزه اجتماعی و فرهنگی شهر تهران رسیده‌ایم

شهر: نشست معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با مدیران و رابطین خبری حوزه اجتماعی و فرهنگی همزمان با گرامیداشت هفته " ارتباطات و روابط‌عمومی" عصر یکشنبه در سالن جلسات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، این نشست به همت روابط‍‌عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، با حضور محمدرضا جوادی‌یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی، غلامحسین محمدی مشاور و رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، مجتبی تقوی‌نژاد معاون روابط‌عمومی مرکز ارتباطات، امید محدث معاون رسانه مرکز ارتباطات و کلیه مدیران روابط عمومی و رابطین خبری ادارات‌کل، سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه اجتماعی برگزار شد.
دکتر جوادی یگانه در ابتدا با تبریک روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به انعکاس رویدادهای اخیر شهر تهران در رسانه‌های بین‌المللی، فعالیت‌های دیپلماسی شهری شهرداری تهران در این دوره را از درخشان‌ترین دوران‌ها دانست.
ایشان همچنین شهرداری را بزرگترین مرکز ارتباط با مردم دانست و افزود: شهرداری تهران روزانه با میلیون‌ها نفر از شهروندان در مترو، اتوبوس‌رانی، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌ها و....ارتباط دارد و جنس خدمات شهرداری برای شهروندان در سطح شهر به میزانی محسوس و نزدیک است که با بروز هرگونه چالش در خدمات، کمبود آن بلافاصله حس می‌گردد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در این دوره از مدیریت شهری گفتمان جدیدی در شهر حاکم است که در تلاش است، مشکلات و چالش‌ها را به آینده موکول نکند.
جوادی‌یگانه در پایان سخنان خود با اشاره به حضور دو ساله‌اش در شهرداری تهران افزود: میتوان گفت که شهرداری تهران در حوزه اجتماعی و فرهنگی به یک هم‌نوایی رسیده است. با برگزاری نشست‌ها و جلسات در سطح ستاد، مناطق و معاونت‌های اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌های متعدد شهرداری،  تمام تلاش ما رسیدن به یک صدای مشترک در درون شهرداری بود که خوشبختانه می‌توان گفت که امروز این هم‌نوایی شنیده می‌شود.

پس از آن غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ضمن قدردانی از مجموعه معاونت اجتماعی که با شیوع بیماری کوید ۱۹ در اسفند ۹۸ تا کنون بدون وقفه در تلاش هستند، هفته ارتباطات و روابط‌عمومی را به تمامی دست‌اندرکاران این حوزه تبریک گفت.

محمدی با اشاره به اتفاقات موثری که در حوزه اجتماعی و فرهنگی به وقوع پیوسته، این اتفاقات را نشان‌دهنده‌ی وجود پتانسیل‌هایی در این حوزه دانست که اگر این پتانسیل‌ها منسجم‌تر دنبال شوند، به مرور زمان اتفاقات بهتری نیز در شهر خواهد افتاد و میتوان اطمینان داشت که این اتفاقات مورد توجه قرار می‌گیرد و شهروندان نیز از آنها استقبال خواهند کرد.
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران همچنین نظرسنجی‌های ممتد از شهروندان و نقطه‌نظرات نخبگان این حوزه در خصوص اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را موید این موفقیت دانست و افزود: در میان کارکنان نیز این شور و انگیزه در جهت ادامه این فعالیت‌ها وجود دارد.

محمدی در ادامه سخنانش اظهار کرد: مدیریت شهری یک میراثی را برای این دوره متصور است. بخشی از این میراث آن اموری است که قرار نیست انجام گیرد. قرار نیست ادامه شهرفروشی غیرقانونی را داشته باشد، قرار نیست به کاهش فضاهای عمومی و نابرابری اجتماعی دامن زده شود. اما آن اموری که قرار است انجام شود، می‌بایست یک به یک برای شهروندان شرح و بسط داده شود و شهروندان با آن احساس تعلق کرده و این حس تعلق به شهر اگر ایجاد گردد، گام‌های موثری برای پیشرفت شهر تهران میتوان برداشت.

مشاور شهردار تهران بخش عمده‌ای از هنری که مدیریت شهری در حال حاضر می‌تواند از خود نشان دهد را در حوزه‌ی اجتماعی و فرهنگی دانست و تاکید کرد: در اینجاست که ماموریت ما در مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل در کنار ماموریت حوزه اجتماعی و فرهنگی قرار می‌گیرد. زیرا اگر قرار است که شهروندان با نرم ‌افزار شهر ارتباط بگیرند و با یک ادبیات جدید، در خصوص صفات شهر پرسش کنند، بخشی از این امور از طریق اطلاع‌رسانی رخ می‌دهد و بخش عمده‌ای نیز از طریق ترویج مباحث اجتماعی و فرهنگی رخ می‌دهد.

محمدی در پایان سخنانش افزود: ما در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات، میتوانیم طرح موضوع کنیم که شناخت مردم از یک واقعیت افزایش پیدا کند، اما برای نهادینه شدن آن واقعیت و خواسته‌، چاره‌ای جز تعریف رویداد و کار فرهنگی و اجتماعی مداوم با شهروندان نداریم. بنابراین بنده شخصا این هماهنگی روابط‌عمومی را با حوزه اجتماعی و فرهنگی لازم می‌دانم و عقیده دارم که از درون این انسجام می‌توان پیامی را به شهروندان رساند.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =