هجمه بدخواهان علیه شهرداری بیهوده است

شهر: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سخنان بدخواهان علیه شهرداری بیهوده است گفت: به دلیل شرایط خاص کرونا طبیعتا نمی توان در فضاهای عمومی مراسم برگزار کرد چون هم امکان ابتلا بیشتر می شود و هم اینکه مغایر با دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا است. بدخواهان این قدر باعث تنش و جریحه دار شدن احساسات مردم نشوند.

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: انسجام شورای شهر و شهرداری موجب شده کار مدیریت شهری به حدی منسجم باشد که برخلاف مشکلات رکود اقتصادی، ساخت و ساز و سایر مشکلاتی کشوری، این دوره از مدیریت شورای شهر و شهرداری موفق عمل کرده است و با یکپارچگی و تعامل توانسته به خوبی به وظایف و مأموریت های خود بپردازد.

او ادامه داد: این قضیه معادلات بدخواهان را به هم ریخته است و به همین دلیل نیز هر از چند گاهی تلاش هایی انجام می گیرد که مدیریت شهر را ناکارآمد نشان دهند و زمانی که موفق نمی شوند مسائل اعتقادی را مطرح می کنند، احساسات جامعه را تحریک و سعی می کنند نظر شهروندان به مدیریت شهری را منفی کنند.

نوری افزود: در همین راستا شاهد موضوع حدف کلمه شهید از تابلوهای اسامی معابر و میادین موضوع هستیم که صحت نداشت و بخشی از آن مربوط به دوره های قبل بود و بخش دیگری هم به صورت تصادفی اتفاق افتاده بود و هیچ جریان برنامه ریزی شده و هدفمندی نبود.

این عضو شورای شهر گفت: اخیرا نیز مجددا بحث حذف کلمه «اسلامی» از میدان  و خیابان جمهوری اسلامی مطرح کردند که تمام این موارد بررسی شد و قابل توجه است که این تابلوها از سال ۹۱ نصب شده و تمام مواردی که بدخواهان و یا افرادی از سر ناآگاهی به آن استناد می کنند مواردی است که مربوط به دوره مدیریت قبلی و سال ۹۱ و ۹۲ است و در این دوره هیچ اتفاقی از جهت حذف کلمه «اسلامی» صورت نگرفته است.

نوری به بحث مراسم و آیین های محرم نیز اشاره کرد و گفت: در مورد محرم و آیین های سوگواری نیز شیطنت هایی می شود که واقعا جای تأسف است. در شرایطی که جامعه دچار مشکلات عدیده است و ویروس کووید ۱۹ به شدت مردم را آزار می دهد ، افرادی مبتلا می شوند و عزیزانی از دست می روند و روح جامعه متالم و متأثر است، افرادی با شیطنت ها و نابخردی و بدخواهی احساسات جامعه را جریحه دار می کنند و با طرح مسائل نادرست به مشکلات مردم دامن می زنند.

او ادامه داد: موضوع محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین موضوعی نیست که بتوان با آن چالش کرد. این موضوع در پوست و گوشت و استخوان همه ما ایرانی ها و مردمی که با عشق امام حسین (ع) به دنیا آمده ایم، بزرگ شده ایم و زندگی می کنیم. این سخنان خیلی زاید است که گفته می شود به محرم توجه نمی شود و این موضوع در سطح شهر کمرنگ است.

نوری با اشاره به اینکه شهرداری کارخود را انجام می دهد افزود: شهرداری در حدی که لازم و مقدور باشد اقدام می کند. امروز به دلیل شرایط خاص کرونا طبیعتا نمی توان در فضاهای عمومی مراسمی برگزار کرد چون هم امکان ابتلا بیشتر می شود و هم اینکه مغایر با دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا است. اما در اماکنی که ممکن باشد و شرایط فراهم باشد اقدام می شود.

به گفته او، اکنون در سطح بوستان های بانوان، اداره کل امور بانوان در ۴ استان برنامه تدارک دیده است و مراسم عزاداری با حضور زنان با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی برگزار می شود. لذا این سخنان بیهوده است.

نوری گفت: به عنوان نماینده مردم و حتی بدخواهان و کسانی که به منافع ملی توجهی ندارند می خواهم که از این رویه های نادرست دست بردارند. تاکنون نتیجه ای نگرفتند چرا این شیوه ادامه می دهند؟  به روحیات و احساسات مردم احترام بگذارند و این قدر باعث تنش و جریحه دار شدن احساسات مردم نشوند. باید همدلی و وحدت در جامعه بیشتر باشد تا بتوانیم همدلی و همکاری با یکدیگر این دوران سخت کرونا را پشت سر بگذاریم و امیدوارم جامعه با سلامت روحی و روانی و جسمی بتواند به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند واز این بحران تحریم و بیماری نجات پیدا کند.

۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 3861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =