کمبود ۱۵۰۰ واگن در ناوگان متروی پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر ۱۵۰۰ واگن به ناوگان مترو اضافه شود، به طور طبیعی شهروندان می‌توانند بیش از ۲ برابر ظرفیت موجود از مترو استفاده کنند.

به گزارش شهر مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به پیشرفت در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت مشکلاتی داریم و در کلانشهرهای دیگر هم این موضوع جدی است، برای اینکه بتوانیم موضوع را حل کنیم طبیعی است که باید راه‌های مختلفی را دنبال کنیم، بنابراین به همین منظور می‌توانیم از ظرفیت قانونی در بودجه سنواتی و برنامه پنجم و ششم و از بودجه ۱۴۰۰ هم استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ما باید همواره نیازهای خود در حوزه حمل و نقل عمومی را به مقامات یادآور شویم تا زمانی که یک مقام در سطح ملی وارد چنین موضوعاتی نشود، نمی‌توان مسائل را حل کرد.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه ناوگان مترو حدود ۱۵۰۰ واگن کسری داریم، یادآور شد: با همین مقدار زیرساخت اگر ۱۵۰۰ واگن به ناوگان مترو اضافه شود، به طور طبیعی شهروندان می‌توانند بیش از ۲ برابر ظرفیت موجود از مترو استفاده کنند. در بهترین شرایط ۲ میلیون مسافر از مترو استفاده می‌کنند که این جمعیت می‌تواند به ۵ میلیون نفر برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: قرارداد ۶۳۰ واگن مترو منعقد شده است، اما شکل اجرایی پیدا نکرده و برای این کار می‌توانیم از محل صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، باید کارهای بزرگ تری ایجاد شود و تعطیلی کارخانه‌هایی مثل واگن سازی تهران ظلم بزرگی در حق جوانان است.

۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
کد خبر: 3921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =