برپایی عزای حسینی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

مراسم عزاداری ماه محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منطقه ۶ برپا شد.

به گزارش شهر به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، آیین های دهه اول محرم و مراسم عزاداری سالار شهیدان امسال با شرایط ویژه بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی طبق روال هر سال و در قالب برنامه های مختلف برپا شد.

تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ در این زمینه گفت: با هدف گرامیداشت ماه محرم و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان، تمهیدات و برنامه ریزی ویژه ای برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و همچنین فضاسازی و سیاه پوش کردن با نصب پرچم های عزاداری و ریسه های مشکی در معابر و میادین اصلی و ساختمان های این منطقه تدارک دیده شد.

او با تاکید بر اینکه امسال به سبب شرایط خاص بیماری کرونا، برگزاری مراسم ها و هیات ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ موازین بهداشتی در فضاهای باز انجام شد عنوان کرد: در این زمینه ویژه برنامه هایی در فضای باز از قبیل اجرای طرح کوچه های حسینی در مقابل منازل شهدای معظم و موکب های سلامت برگزارشد.

اوافزود: مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول محرم با حضور شهروندان در میدان شهدای هفت تیر ازدیگر برنامه های مذهبی بدین مناسبت بود که با استقبال بسیار خوب شهروندان مواجه شد.

 این مراسم با همراهی گروه فرهنگی و هنری حرا، شامل نوحه خوانی و مرثیه سرایی، تواشیح، هم خوانی و عزاداری آئینی محلی سنج و دمام برگزار شد.

تعزیه و عزای حسینی در محوطه خانه هنرمندان ومراسم شام غریبان ابا عبدالله الحسین(ع) در میادین سطح منطقه از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان بود که به منظور ترویج فرهنگ حسینی اجرا شد.

نصب طرح‌های فرهنگی پرتابلی، ریسه و کتیبه مشکی، پرچم ائمه اطهار، پرچم و کتیبه عمودی، پارچه مشکی و بنر کتیبه ای، اسپیس بنر طرح‌های محرم در مجاورت بیمارستان ها و معابر اصلی، المان‌های مناسبتی با هدف فضاسازی محیطی وانتقال پیام عاشورا از منظر بصری، از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرهادی بیان کرد: با توجه به بیماری کرونا، به منظور حفظ سلامت شهروندان شستشو و ضدعفونی معابر، مراکز و مکان‌های عزاداری سالار شهیدان صورت پذیرفت.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 3963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =