ویژه برنامه های عزای سیدالشهدا در راستای گسترش مفاهیم عاشورایی

شهرداری منطقه ۷ همگام با دیگر مناطق شهر تهران همزمان با دهه اول ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با اجرای ویژه برنامه‌های مختلف یاد و خاطره قیام عاشورا را زنده نگه داشت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، سمیه حاجوی شهردار منطقه، گسترش فرهنگ و انتقال مفاهیم عاشورایی را از اهداف اصلی این برنامه‏ها دانست و گفت: تلاش کردیم ویژه برنامه‏هایی را در رأس اقدامات این منطقه قرار دهیم تا ارتقای آگاهی دینی و بصیرت افزایی، کسب معنویت و تعلیم و تقویت باورهای دینی شهروندان بویژه نسل جوان را به همراه داشته باشد.

او در ادامه اضافه کرد: برگزاری عزای حسینی با حضور مدیران شهری در بوستان قصر به همراه تعزیه خوانی، برپایی کاروان عزاداری در سطح خیابان‎ها و محلات منطقه همراه با مرثیه خوانی و دمام زنی، ذکر مصیبت‎های امام حسین(ع) در کوچه‎های حسینی مقابل بیت خانواده‎های معزز شهدا، توزیع ماسک و مهر و سجاده به نمازگزاران و برپایی نماز ظهر عاشورا با رعایت پروتکل‎های بهداشتی و هماهنگی دستگاه‎های متولی در خیابان سبلان شمالی جنب مسجد قائم و کمک مومنانه مردمی با مشارکت سرای محلات از دیگر فعالیت‎های اجرا شده توسط این منطقه در این ایام الله بود.

به گفته او ضدعفونی، شست و شو و پاکسازی نماها و المان‎های شهری، معابر و خیابان‎های اصلی و فرعی، شست و شوی مخازن، شست و شو و پاکسازی اطراف مساجد، حسینیه‎ها و محل‎های برگزاری نماز، از دیگر برنامه‎هایی بود که از سوی این منطقه اجرا شد.

شهردار منطقه ۷ در پایان تاکید کرد: امیدواریم با اجرای ویژه برنامه‎های محرم در سطح این منطقه گامی هرچند کوچک در ارتقا آگاهی تمامی دوستداران ومحبان اباعبدالله الحسین (ع) برداشته باشیم.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: 3975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =