جزئیات ساخت خط ۱۰ مترو پایتخت 

آخرین جزئیات تفاهم نامه همکاری ساخت خط ۱۰ مترو و اجرای طرح توسعه خط ۷ مترو به سمت دانشگاه آزاد اسلامی در نشست معاون حمل ونقل و ترافیک با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء بررسی شد .

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران، سید مناف هاشمی در نشست مشترک با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء که عصر روز گذشته (۱۰ شهریور ماه ) در محل معاونت حمل ونقل ترافیک برگزار شد با اشاره به اینکه تفاهم نامه همکاری شهرداری تهران با قرارگاه خاتم الانبیا به منظور ساخت خط ۱۰ مترو و اجرای طرح توسعه خط ۷ مترو به سمت دره فرحزاد و دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهیه و تنظیم شده است گفت: در این نشست آخرین جزئیات مورد بررسی قرار گرفت و طی چند روز آینده به امضای طرفین خواهد رسید.

او با بیان اینکه بخش های عمرانی در خط ۷ مترو تهران در حال حاضر از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء در دست اجراست که تاکنون بخش های فیزیکی از جمله سیویل به اتمام رسیده و در حال تجهیز ایستگاه هستند، افزود: از پایان شهریور ماه مطابق برنامه ریزی زمانبندی، افتتاح و بهره برداری از ایستگاه ها در خط ۷ مترو در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هاشمی با تاکید بر اینکه احداث خط ۱۰ مترو در دستور کار است بیان کرد: احداث این خط به ۳ فاز تقسیم بندی میشود که تا پایان سال جاری فاز ۱ احداث خط ۱۰ مترو با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء اجرایی خواهد شد.

به گفته او؛ خط ۱۰ مترو به طول ۴۳ کیلومتر طول و ۳۵ ایستگاه در غربی ترین نقطه از مترو تهران (وردآورد ) آغاز شده و در مسیر شرقی ترین نقطه از پایتخت ( قنات کوثر ) امتداد خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک ابراز امیدواری کرد: توسعه خط ۷ مترو نیز به سمت دره فرحزاد و دانشگاه آزاد علوم تحقیقات نیز بررسی و در دستور کار شهرداری تهران و این قرارگاه قرار گرفته است.

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 4008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =